BF December 2018
Grattis till alla plus! :)
Grattis till alla plus! :)
Plussade idag med digitalt, svagt på andra tester tidigare. BIM +2 och BF den 14.12. Andra barnet, är 37 år. Är alltså i vecka 4+2 enligt en gravidapp idag och fick gravid 1-2 på Clearblues veckoindikator - är det för lite, borde det inte stå 2-3?
..eller jag menar vecka 4+2 borde vara 2-3 enligt veckoindikatorn :)
God morgon!
Jag har blivit dunder förkyld och undrar om det är farligt att ta Ipren/alvedon nu när jag är gravid?
Tack!
Hej!
Plussade i torsdags med vårt första och var hos barnmorskan i måndags för hälsosamtal och vi har BF den 6/12 just nu :) Enligt preglife är jag i gravidvecka 6 (5+5) och enligt NC är jag i gravidvecka 7 (6+0).
Jag är så spänd och förväntansfull och längtar bara till december nu, känns som att veckorna går såååå långsamt! Men vi ska på tidigt ultraljud nästa torsdag, den 19/4, och jag längtar så!
Tänkte hänga med i denna tråden då jag aldrig varit gravid innan och inte har barn sedan tidigare, kan alltid vara skönt att få prata med andra om det.
Hej! Plussade i dag och har bf 25 december! Letar efter en fbgrupp då jag var med i en sådan mysig med sonen. Om det finns en får ni gärna bjuda in mig :)) kram
Oh stort grattis!!!! ??
Jag vill gärna bli inbjuden till en fb grupp. Lättare att hänga med där. 37 år, ett MF och ett MA innan detta plusset. Är i v 5+6 idag. Har barn sedan tidigare med en annan man, detta är min sambos första (och enda) barn.
Hej alla blivande decembermammor!
Är ny i gruppen men följt den ett tag. Är vd 14 dec och var på inskrivning förra veckan så nu tänkte jag det var dags att skriva här.
Mår i det hela bra , mest trött och ömma bröst. 2dra barnet för mig , har en pojke född 12 också. Har betydligt större mage denna rundan och har redan fått köpa mammabyxor! Inte gått upp mer än 0.5 kg men kan inte knäppa nått av mina vanliga byxor längre. Första graviditeten syntes knappt alls innan vecka 20! Känns väldigt ovant.
.Någon mer som kämpar på med att sluta röka i gruppen? Slutade tvärt med första barnet men har svårare denna gång. Har köpt en ecigg nu och trappat ner till nästan 0 mg nikotin så det är på utfasning. Hade gärna haft någon att peppa tillsammans med!
Går också gärna med i fb gruppen, vad heter den?
Kram på er!