BF December 2018
Hej!
Jag hoppar gärna in här! Plussade igår efter att ha försökt lääänge! Slutade med p-piller december 2016. Nu hoppas vi att pyret stannar kvar så att vår tvååring får bli storasyster i december! BF 15 december
Hej!
Jag hoppar gärna in här! Plussade igår efter att ha försökt lääänge! Slutade med p-piller december 2016. Nu hoppas vi att pyret stannar kvar så att vår tvååring får bli storasyster i december! BF 15 december
Någon mer än jag som lider av obeskrivlig trötthet? Kommer ihåg att jag var supertrött i början av min förra graviditet också men då var det semestertider så jag kunde sova precis när jag ville. Men nu! När man ska upp och jobba, försöka hålla sig någorlunda alert på jobbet och sen åka och hämta hem en tvååring som ska ha sitt! Hur ska jag orka??
Hjärtat slår snabbare när det förbereder sig inför den ökade blodmängden vilket gör att man blir andfådd snabbare :)
Hade faktiskt varit roligt och veta vilka gravsymptom ni alla fått såhär tidigt!
Mina symtom:
Dagar innan bim fick jag överdrivet mycket finnar i ansiktet!
Vid bim trodde jag att jag skulle få mens eftersom jag hade den värsta mensvärken! Kändes som att någon knivhögg mig i underlivet i ungefär 1 min.
Väntade på mensen från BIM till BIM+6 molvärk hela tiden, värst på natten o morgon av någon anledning. Kände att nej nu måste jag köpa ett test och hoppsan, där kom ett väldigt svagt +.
Efter BIM+6 till BIM+ 11 som är idag, har jag haft illamående. Inte till den graden att jag vill kräkas men man känner av det till och från. Ömmande bröst, molvärk och andfåddhet!
Berätta gärna vad ni har för symtom!
Ringde min BM och sa att jag blöder nästan som en mens, lite mindre, inget ont. Hon sa att det nog var MF på gång. Trodde kanske hon skulle vara lite försiktigare med att ge den diagnosen direkt, men troligen är det väl så. Nu hoppas jag bara blödande antingen avtar eller sätter igång ordentligt... Grav.test idag (imorse o nu på e.m) starkare än igår, men det är ju bara första dagen med blödning.
God morgon!
Jag har blivit dunder förkyld och undrar om det är farligt att ta Ipren/alvedon nu när jag är gravid?
Tack!
Har ni ringt mvc än? Jag kommer inte ihåg när jag gjorde det med första barnet... gör man det redan?
Jag ringde redan samma dag som jag plussade. Barnmorskan tyckte det var jätte bra att jag ringde direkt, och fick en tid 3 veckor framåt för inskrivning.
Jag har blött i natt så med största sannolikhet är det missfall. Jag tackar för mig i denna tråd och önskar er alla lycka till med era graviditeter!
Hur gör ni med kaffet nu när ni är gravida? Jag är verkligen ingen kaffetunna, men en latte då och då gärna på morgonen och någon kopp om dagen på jobbet dricker jag gärna. Har läst att man får dricka ca 4,5 dl kaffe om dagen och det gör jag inte. Men är det farligt såhär tidigt i graviditeten?