Inlägg från: S79 |Visa alla inlägg
  • S79

BF December 2018

Tack för alla kaffesvar! Jag har tänkt att det inte borde göra något att dricka typ två koppar om dagen vilket jag gör som max, men sen i morse fick jag sån ångest över min goda latte. Jaja lagom är bra kanske.

• S79
    hejsanwp skrev 2018-04-12 19:44:52 följande:

Jag ringde redan samma dag som jag plussade. Barnmorskan tyckte det var jätte bra att jag ringde direkt, och fick en tid 3 veckor framåt för inskrivning.

Jag ringde idag, tydligen var det nya rutiner så jag ska in på sköldkörtelprovtagning redan nästa vecka. Inskrivning blev den 22/5 :)
  • S79
    StinaM skrev 2018-04-18 18:29:53 följande:

Ni som har varit gravida förut, brukar det vara ett UL på första inskrivningssamtalet hos mvc?

Vi har vårat första inbokad när jag är i v 8 (v 6 nu), då bör man väl kunna se ett litet hjärta va? :)

Nej inte i normala fall. Om du inte vet när du hade mens senast tror jag att de eventuellt bokat in dig på ett tidigt VUL för att kunna datera graviditeten.
  • S79
    FrökenFrans skrev 2018-04-18 21:25:35 följande:

Jag plussade förra veckan. Är nu redo för barn nr 3. Dock har vi haft missfall i slutet av 2017 så är lite nojig ????????

Grattis! Välkommen hit! Jag är också nojig för missfall, vill ju så gärna att det ska gå vägen.

Hoppas att tråden vaknar till lite igen, men det verkar som att de flesta gått över till facebookgrupp. Trist, jag vill hellre hålla mig här...
  • S79
    Ullis90 skrev 2018-04-19 19:25:52 följande:

Jag stannar gärna kvar här också. Någon som vill dela med sig av sina gravsymptom?

Jag är 5+1, känns som tiden står still. Svullna bröst med varierande ömhet, svagt illamående som kommer och går och ett förskräckligt humör är några av mina symptom. Gråter åt ALLT och försöker hålla tillbaka raseriutbrott mot en jobbig kollega. Känner mig som en freak, ena dagen är jag hundra på att det är missfall och nästa dag så är symptomen där igen, blir galen av att vänta.

Hej! Kul att det är någon mer än jag som gärna stannar här :)

Jag är i vecka 5+5 och har också ett hemskt humör som min sambo tyvärr råkar ut för... sen är jag GALET trött och väldigt nära gråten. Ibland har jag stickningar i magen men inte så mycket.
  • S79
    Småbarnsåren skrev 2018-04-21 20:44:12 följande:

Hur mår ni allesammans? Känner ni av graviditeten ännu?

Jag får en jäkla ?mensvärk? efter jag ätit , ömma bröst, och lite smått illamående till och från

Idag har jag känt en hel del molvärk och stickningar i magen och så är jag väldigt trött och orkeslös vilket leder till att jag är väldigt lättretlig ;) annars känner jag inte så mycket än.
  • S79
    Systeryster33 skrev 2018-04-22 19:14:39 följande:

Tyvärr så fick jag missfall! Lämnar er alla fina mammor och önskar er lycka till med era kommande små <3

Vad tråkigt! :( hoppas att det tar sig snabbt igen om ni försöker vidare! Kram
  • S79
    Bom90 skrev 2018-04-23 17:54:13 följande:

Hej :) jag plussa i lördags efter ca 2 år försök med min sambo :) enligt appen är jag i v.6 :) så nu håller jag verkligen tummarna att denna lilla krabat vill stanna hela vägen ut :)

Stort grattis! Vad härligt efter att ha försökt så länge! Håller också tummarna för er! Välkommen till tråden :)
  • S79
    Bom90 skrev 2018-04-24 17:35:34 följande:

Jag går och tänker på missfall hela tiden... svårt att vara glad över det lilla pyret som finns där inne.. någon mer som har en konstant oro?

Samma här! Jag har dessutom så himla svårt att förstå att jag faktiskt är gravid. Dels för att vi har försökt så himla länge och dels för att jag knappt har några symptom alls. Förutom tröttheten då, men pollenallergiker som man är kan jag tänka att tröttheten beror på det lika gärna.. vore skönt att få ett ultraljud så man faktiskt får se ett litet pyre med ett hjärta som slår. Kan tänka mig att man kanske blir lite lugnare då...
  • S79

Alltså, min foglossning har redan börjat! Jag hade en hel del problem med foglossning under min förra graviditet och blev sjukskriven från vecka 29. Jag har ju hört att om man en gång haft problem är det inte så ovanligt att man får det igen och att det kan komma tidigare med andra barnet. Men att den skulle komma redan i vecka 8!? Det är liksom 32 veckor kvar! Hjälp hur ska detta gå?

• S79

Åh jag är så nervös nu! Fick en liten miniblödning nu på morgonen 7+4! Jag hoppas så att det ska gå bra! Minns att jag hade en liten blödning även min förra graviditet och det gick ju vägen. Men jag mår så dåligt nu, hoppas hoppas att Mini vill stanna kvar!!!

• S79
    dalkullaa skrev 2018-05-09 19:57:03 följande:

Hur har det gått med blödningen? Då jag väntade sonen så hade jag flera små blödningar under första trimestern. Vet dock hur orolig man blir.

Det verkar ha gått bra. Det blev aldrig något mer än just den miniblödningen som kom så det är nog ingen fara.
  • S79
    dalkullaa skrev 2018-05-16 20:11:08 följande:

Vad skönt! :) Jag har haft rosa flytningar på pappret några ggr denna graviditet, å har varit på väg på ul 2 gånger men blivit hindrad av sjukdomar. Så länge det inte blir mer och man har kvar sina symtom så ska det nog gå bra :)

Jag hoppas det med. Just nu är jag så sjukt trött, är hemma med dottern som är sjuk och när hon sover middag passar jag också på att sova. Igår tog jag flera tupplurar under dagen och kvällen. Skulle inte orka vara vaken en hel dag.
Svar på tråden BF December 2018