• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Småbarnsåren
    Beccha skrev 2018-05-14 12:37:29 följande:

Hej,

Går också gärna med i gruppen. Har också skickat förfrågan om att få vara med på Fb. Jag väntar mitt tredje barn och sambons första. Är beräknad till julafton (en riktig liten julklapp alltså). Var på ultraljud och fick se hjärtat ticka på. <3 Har nästa ul inplanerat den 14 juni, så om en månad alltså. Längtar som galen till dess. ;)

Vad roligt att få se bebis, vilken vecka var du i när du gjorde ultraljud?
  • Småbarnsåren
    Beccha skrev 2018-05-14 12:37:29 följande:

Hej,

Går också gärna med i gruppen. Har också skickat förfrågan om att få vara med på Fb. Jag väntar mitt tredje barn och sambons första. Är beräknad till julafton (en riktig liten julklapp alltså). Var på ultraljud och fick se hjärtat ticka på. <3 Har nästa ul inplanerat den 14 juni, så om en månad alltså. Längtar som galen till dess. ;)

Vad roligt att få se bebis, vilken vecka var du i när du gjorde ultraljud?
  • Småbarnsåren

Var visst lite snabb att skicka iväg nyss haha

Jag ringde idag för att få tid för tidigt ultraljud, fick tid nästa vecka dem ville att man skulle ha passerat 8+0

• Beccha

Jag var i vecka 6+2 ungefär. Nu är jag i 8+0. Sakta men säkert går det framåt. Vad härligt att ha ett ul inplanerat Småbarnåren!

• Lovatic91
    Småbarnsåren skrev 2018-05-14 17:06:04 följande:

Var visst lite snabb att skicka iväg nyss haha

Jag ringde idag för att få tid för tidigt ultraljud, fick tid nästa vecka dem ville att man skulle ha passerat 8+0

Vad betalar du för tidigt ul? ??
  • Småbarnsåren

Ja verkligen superskoj att ha ett ul inplanerat, hade helst gjort det redan denna vecka men får försöka hålla mig

Tiden går så otroligt långsamt så man blir ju helt knäpp

Jag får betala 550kr för tidigt ultraljud, då är det vanligt ultraljud på magen

Är det någon annan som gjort på magen så tidigt? Trodde egentligen det var VUL som gällde men inte i vecka 8+ tydligen

• Anonym1891
    Småbarnsåren skrev 2018-05-14 20:28:30 följande:

Ja verkligen superskoj att ha ett ul inplanerat, hade helst gjort det redan denna vecka men får försöka hålla mig

Tiden går så otroligt långsamt så man blir ju helt knäpp

Jag får betala 550kr för tidigt ultraljud, då är det vanligt ultraljud på magen

Är det någon annan som gjort på magen så tidigt? Trodde egentligen det var VUL som gällde men inte i vecka 8+ tydligen

Jag började med ett vanligt ul men för att se bebis bättre så avslutades det med ett vul. Jag var i v 8+0 då.

Man såg bebisen med vanligt ul men för att se bättre och kunna mäta lättare så blev det ett vul.
  • Baraentilligen

Usch vad jag mår dåligt nu. Helt slut! Illamående hela tiden, men spyr inte. Trött som bara den. Hoppas verkligen att det blir bättre snart för såhär orkar jag inte må i 7 månader till... 9+5 idag.

• FrökenFlower
    Baraentilligen skrev 2018-05-15 19:51:57 följande:

Usch vad jag mår dåligt nu. Helt slut! Illamående hela tiden, men spyr inte. Trött som bara den. Hoppas verkligen att det blir bättre snart för såhär orkar jag inte må i 7 månader till... 9+5 idag.

Känner så igen mig. Igår sa jag till sambon att det är oansvarigt att vönta barn när jag inte ens kan ta hand om mig själv......just då kändes det som att jag kommer vara sånhär för evigt :)
  • fridatt

Hallo! Grattis till alla här. Jag plussade den 4e maj, och är nu i v. 8. Bokade in mig på tidigt UL denna veckan men förstod det som att jag egentligen inte kan göra det förrän nästa vecka (v.9) så ska ringa imorgon och dubbelkolla. Är gravid med första barnet, så allt känns lite läskigt samt att man inte har så bra koll. 

Svar på tråden BF December 2018