• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • S79
    dalkullaa skrev 2018-05-09 19:57:03 följande:

Hur har det gått med blödningen? Då jag väntade sonen så hade jag flera små blödningar under första trimestern. Vet dock hur orolig man blir.

Det verkar ha gått bra. Det blev aldrig något mer än just den miniblödningen som kom så det är nog ingen fara.
  • Baraentilligen
    FrökenFlower skrev 2018-05-15 21:34:11 följande:

Känner så igen mig. Igår sa jag till sambon att det är oansvarigt att vönta barn när jag inte ens kan ta hand om mig själv......just då kändes det som att jag kommer vara sånhär för evigt :)

Sju månader till av det här pallar man ju inte ;) Att få jobb, barnen och hushållsarbete att gå ihop just nu fungerar inte, vilket gjort att huset mer eller mindre förfaller... Skulle bara vilja sova bort hela dagarna ;) Nå, vecka 11 går jah in i imorgon så kanske det vänder snart.
  • dalkullaa
    S79 skrev 2018-05-16 00:12:33 följande:

Det verkar ha gått bra. Det blev aldrig något mer än just den miniblödningen som kom så det är nog ingen fara.

Vad skönt! :) Jag har haft rosa flytningar på pappret några ggr denna graviditet, å har varit på väg på ul 2 gånger men blivit hindrad av sjukdomar. Så länge det inte blir mer och man har kvar sina symtom så ska det nog gå bra :)
  • Bellussss

Hej! Är beräknad bf 19 december, första barnet ???? Väldigt nervöst o orolig för missfall :( är nu i v 9+0, antar att jag har fått sån här spökdag då jag inte har kännt mig mer än lite mer trött.. orolig tjej.

Bor strax utanför Örebro ??

• FrökenFlower
    Baraentilligen skrev 2018-05-16 05:58:07 följande:

Sju månader till av det här pallar man ju inte ;) Att få jobb, barnen och hushållsarbete att gå ihop just nu fungerar inte, vilket gjort att huset mer eller mindre förfaller... Skulle bara vilja sova bort hela dagarna ;) Nå, vecka 11 går jah in i imorgon så kanske det vänder snart.

Precis så! Idag var en bättre dag som tur var vilket var skönt. Den där apatiska, toktrötta människan är inte jag.
  • himw

Hej!

Väntar mitt andra barn och har BF 31/12, hade 1/1 med min dotter som kom redan på Lucia så vi får se om det är ett lika otålig lillasyskon :)

En fråga om FB-gruppen, syns det att man är med i den? Har inte berättat på jobbet än då jag bara är i vecka 8 än. Syns det inte att man är med skulle jag gärna bli inbjuden :)

• Lilo91
    himw skrev 2018-05-17 13:05:45 följande:

Hej!

Väntar mitt andra barn och har BF 31/12, hade 1/1 med min dotter som kom redan på Lucia så vi får se om det är ett lika otålig lillasyskon :)

En fråga om FB-gruppen, syns det att man är med i den? Har inte berättat på jobbet än då jag bara är i vecka 8 än. Syns det inte att man är med skulle jag gärna bli inbjuden :)

Hej!

Gruppen är hemlig så den är inte sökbar och man kan inte se dess medlemmar. Skicka ett meddelande här med din mailadress som är kopplad till Facebook så bjuder jag in dig.
  • S79
    dalkullaa skrev 2018-05-16 20:11:08 följande:

Vad skönt! :) Jag har haft rosa flytningar på pappret några ggr denna graviditet, å har varit på väg på ul 2 gånger men blivit hindrad av sjukdomar. Så länge det inte blir mer och man har kvar sina symtom så ska det nog gå bra :)

Jag hoppas det med. Just nu är jag så sjukt trött, är hemma med dottern som är sjuk och när hon sover middag passar jag också på att sova. Igår tog jag flera tupplurar under dagen och kvällen. Skulle inte orka vara vaken en hel dag.
  • Småbarnsåren

Har ni andra börjat äta vitaminer?

Jag äter

Gravidvitaminer

Omega 3 gravid

Järntabletter

Jag som vanligtvis hatar och har jättesvårt att svälja tabletter har tillomed börjat vänja mig haha

Känner ett tryck i nedre delen av magen och att det som drar på bägge sidor av magen speciellt på kvällarna

Så obekvämt att ha jeans eller tajta byxor pga det, känner mig svullen, absolut ingen riktig gravidmage men har bog svullnat upp en del endå tarmar mm så tycker också det är lite svårt att ha tajta åtsittande tröjor känns som folk skulle reagera

Hur känner ni andra?

Jag går in i vecka 9 imorgon någon annan som känner liknande?

• FrökenFrans

Hur mår ni allesammans? Jag gick in i vecka 10 idag och jag kräks dagligen och mår konstant illa. Har provat allt! Äta innan jag kliver upp, små portioner ofta, ingefärste, ingefärstabletter, postafen, seaband och fått lergigan utskrivet men inget hjälper. Dessutom får jag ingen sjukskrivning av någon läkare heller pga illamåendet.. så det är bara att åka till jobbet till veckan ????

Svar på tråden BF December 2018