BF December 2018
Vill också veta vem jag ska skicka mailadressen åt :)
Vill också veta vem jag ska skicka mailadressen åt :)
Kan någon som redan är medlem i facebook gruppen säga åt admin att kolla FL? Väntar på insläpp ;)
Idag kändes det lite mer verkligt :)
Jag är också så orimligt trött. Är i v.6, trodde inte det skulle börja så tidigt. Har också blivit mer flåsig? Har rätt ok kondition men blir nu flåsig av två trappor. Varför?
Tiden har nog aldrig gått såhär långsamt!
är det endast för mig?
känns som jag vart gravid en evighet men har inte ens gått in i vecka 7 enligt min app.
Var på vul idag, 7+1 enligt det och ett tickande hjärta <3 känns så oerhört skönt att det fanns ett levande foster denna gång. Rekommenderar alla oroliga gravida att göra ett tidigt ultraljud. Jag gick privat, hade inte nerver att vänta till v 12 då det rutinmässiga görs (i Finland iaf). Känner mig lite lugnare nu.
Vul idag och fick se vår lilla bebis! Allt såg riktigt bra ut så nu får jag andas ut lite innan kub om 2-3 veckor :)
Illamåendet är mildare nu, men jag har tappat aptiten för all mat som finns. Ingenting smakar som det brukar :/ Hade likadant tidigare graviditeter och gick upp väldigt lite i vikt då. Hoppas på mer viktuppgång nu, för det tär så på energin att gå upp för lite i vikt när man väger lite väl lite. Att inte få i sig mat leder sen till mer trötthet så det är ganska slött här just nu.
Usch vad jag mår dåligt nu. Helt slut! Illamående hela tiden, men spyr inte. Trött som bara den. Hoppas verkligen att det blir bättre snart för såhär orkar jag inte må i 7 månader till... 9+5 idag.
Känner så igen mig. Igår sa jag till sambon att det är oansvarigt att vönta barn när jag inte ens kan ta hand om mig själv......just då kändes det som att jag kommer vara sånhär för evigt :)
Vecka 10+3 och byxorna är nog svåra att stänga nu. Illamåender har lättat vilket är så skönt! Men jag är trött och somnar lätt på eftermiddagen efter jobbet ;)
Äter multivitaminer för gravida, omega 3 för gravida samt kalcium tabletter.
Har börjat berätta för de närmaste vännerna/familjen nu när jag träffar dem. Så roligt! Alla blir så förvånade, haha. Men bara positiva reaktioner hittills :) Känns lite läskigt att berätta innan kub om 1-2 veckor men de flesta får vänta tills efteråt. Men de vänner jag träffar ganska sällan vill jag berätta åt öga mot öga och före ryktet börjar gå, så därför har vi börjat berätta nu :) Kub borde bli av inom 10 dagar men har inte fått någon tid för det ännu. Känns som en helt överkomlig väntan. Är SÅ glad att jag tjuvkikade förra veckan, annars hade väntan nog blivit lååång! ;)
Har ni berättat ännu?