Inlägg från: FrökenFlower |Visa alla inlägg
  • FrökenFlower

BF December 2018

dalkullaa skrev 2018-05-09 19:54:44 följande:

Här är en till som väntar barn i mitten på december. Har en 1.5 åring sen innan.

går alla med i fb gruppen eller finns det någon/några som stannar kvar här? :)

Jag stannar här tills det gått längre tid.
  • FrökenFlower
    Baraentilligen skrev 2018-05-15 19:51:57 följande:

Usch vad jag mår dåligt nu. Helt slut! Illamående hela tiden, men spyr inte. Trött som bara den. Hoppas verkligen att det blir bättre snart för såhär orkar jag inte må i 7 månader till... 9+5 idag.

Känner så igen mig. Igår sa jag till sambon att det är oansvarigt att vönta barn när jag inte ens kan ta hand om mig själv......just då kändes det som att jag kommer vara sånhär för evigt :)
  • FrökenFlower
    Baraentilligen skrev 2018-05-16 05:58:07 följande:

Sju månader till av det här pallar man ju inte ;) Att få jobb, barnen och hushållsarbete att gå ihop just nu fungerar inte, vilket gjort att huset mer eller mindre förfaller... Skulle bara vilja sova bort hela dagarna ;) Nå, vecka 11 går jah in i imorgon så kanske det vänder snart.

Precis så! Idag var en bättre dag som tur var vilket var skönt. Den där apatiska, toktrötta människan är inte jag.
  • FrökenFlower
    Småbarnsåren skrev 2018-05-18 17:43:56 följande:

Har ni andra börjat äta vitaminer?

Jag äter

Gravidvitaminer

Omega 3 gravid

Järntabletter

Jag som vanligtvis hatar och har jättesvårt att svälja tabletter har tillomed börjat vänja mig haha

Känner ett tryck i nedre delen av magen och att det som drar på bägge sidor av magen speciellt på kvällarna

Så obekvämt att ha jeans eller tajta byxor pga det, känner mig svullen, absolut ingen riktig gravidmage men har bog svullnat upp en del endå tarmar mm så tycker också det är lite svårt att ha tajta åtsittande tröjor känns som folk skulle reagera

Hur känner ni andra?

Jag går in i vecka 9 imorgon någon annan som känner liknande?

Jag ätee mina vanliga vitaminer, extra järn och zink då dom.hör till vitaminpåsen, extra folsyra och omega 3.

Jag har bara tights, mest för att dom enda jeansen gick sönder för några vexkor sedan :).

Sköter jag maten och äter varannan timma så mår jag rätt bra. Dålig ork dock och somnar tidigt varje kväll men nu sover jag inte på dan iaf som jag gjorde för någon vecka sen.

Gick in i v9 igår så är idag 8+1 och tiden till kub sniglar sig fram.....
Svar på tråden BF December 2018