• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • fyrapunktnoll

Jag vill gärna bli inbjuden till en fb grupp. Lättare att hänga med där. 37 år, ett MF och ett MA innan detta plusset. Är i v 5+6 idag. Har barn sedan tidigare med en annan man, detta är min sambos första (och enda) barn.

• trollkvinna123
    fyrapunktnoll skrev 2018-04-29 10:01:12 följande:

Jag vill gärna bli inbjuden till en fb grupp. Lättare att hänga med där. 37 år, ett MF och ett MA innan detta plusset. Är i v 5+6 idag. Har barn sedan tidigare med en annan man, detta är min sambos första (och enda) barn.

Jag vill gärna oxå bli indbjuden även om det är tidigt i graviditeten. :) är i vecka 5+4 idag. Min mejl till fb är tamminena@hotmail.com
  • MatildaJ83

Halloj! 

Fick reda på att jag är gravid med mitt 4:e barn slutet av december. Är i v.5

Jag har delad vårdnad om mina tre barn och r gravid med min sambo sedan 5 år tillbaks. Bor u Haninge, söder om Stockholm.

Jag har inga symptom n så länge

• Jäniiis

Helluu!

Bor i Göteborg och är 23 år gammal.

Jag har också plussat och bör vara i v 5:)

Min son är 9 mån så om allt går som det ska så kommer det blir ca 17 mån mellan dom.

Är gärna med i en hemlig fb-grupp!

• Bliss89
    Ullis90 skrev 2018-04-28 19:36:00 följande:

Mina symptom höll på försvanna i början av vecka 6. Brösten kändes mindre och endast lite ömma. Några dagar senare kom ett lätt illamående och kväljningar när jag skulle borsta tänderna på morgonen. Nu känns inte brösten små mera utan det känns som att de har stabiliserat sig, kan ju inte växa tills de spränger heller :) försöker påminna mig själv att det är helt normalt att symptomen kommer och går, men efter att man haft ett missfall där symptomen avtog så överanalyseras allt som händer i kroppen tyvärr. Hoppas allt är ok för din del!

Det är nog så som du skriver, att symptomen kan komma och gå. Men på något sätt känns det ju mer som att det finns något där inne när man känner av symptomen, vore så himla tråkigt om det blev missfall. Men ska försöka att inte tänka så mycket på det, i vecka 12 kommer jag få göra mitt första ultraljud så får vänta fram tills dess och se :)
  • Ullis90

Någon annan som haft stick eller hugg i livmoderområdet? Kände lite när jag satt och sen när jag gick på toa och kissade så stack det till kraftigare och flera gånger. Blir ju nojjig med mindre! Dock inget blod så det är ju bra.

• Nilee84
    Bliss89 skrev 2018-04-28 08:35:15 följande:

Är i vecka 8 (7+3) nu och mina symptom har sedan några dagar tillbaka försvunnit nästan helt och hållet. Det enda jag känner är att bröstvårtorna är lite ömma. Någon annan som varit med om detta?

Precis samma läge här! Vissa har ju typ helt symptomfria graviditeter så jag försöker va lite lugn.

Dock har min temp gått ner lite grann (fortsatt med NC) inte under coverline dock. Tempar du?

Någon som tempat under graviditet, går tempen lite upp och ner eller hur funkar det?
  • Systeryster33
    Nilee84 skrev 2018-04-29 18:04:14 följande:

Precis samma läge här! Vissa har ju typ helt symptomfria graviditeter så jag försöker va lite lugn.

Dock har min temp gått ner lite grann (fortsatt med NC) inte under coverline dock. Tempar du?

Någon som tempat under graviditet, går tempen lite upp och ner eller hur funkar det?

Så länge du inte har blödning samtidigt kan du nog va rätt lugn :) nc varnar om tempen kan va ?för låg? och ber dig t kontakt med vården! Om den inte gör det och du inte blöder finns det nog absolut ingen anledning till oro :) håller tummen att det är lugnt och bra där inne i magen!
  • Nilee84
    Systeryster33 skrev 2018-04-29 18:17:54 följande:

Så länge du inte har blödning samtidigt kan du nog va rätt lugn :) nc varnar om tempen kan va ?för låg? och ber dig t kontakt med vården! Om den inte gör det och du inte blöder finns det nog absolut ingen anledning till oro :) håller tummen att det är lugnt och bra där inne i magen!

Tack snälla för ditt svar!
  • Maja 1

Någon som vet vad fb gruppen heter? Jag gick med i en men det verkar vara mest för dom som haft tidigare missfall så vet inte om det är rätt grupp.

Svar på tråden BF December 2018