• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Elliot1
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 09:39:47 följande:

Det är faktiskt fullt möjligt nu när du säger det! :O :)

Tack så hemskt mycket! :D

Åh jag är bara överdrivet nojig att något ska gå fel, men det är nog bara inbillning! Hur kommer man åt den? :O

Kul :)

Hm, förstår verkligen nojan över att gå fel och visst ska man vara medveten om att det KAN gå fel (fick själv ett mf förra året). Men jag tror det är viktigt att man försöker njuta och inte oroa sig över saker man ändå inte kan påverka. Jag tror det kommer gå jättebra!! :)

Såg att du blivit inbjuden till gruppen också!
  • Elinmedlängtanombarn

Jag är tillbaka:)

Efter att jag trodde det var missfall förra veckan så bad min ivf läkare mig att testa idag o det visade ett starkt plus i morse! Pratade precis med dr och han sa att jag ska känna mig trygg i det. Ska dit nästa torsdag och få se ärtan. Känns som en fantastisk fredag!

• S79
    Ullis90 skrev 2018-04-19 19:25:52 följande:

Jag stannar gärna kvar här också. Någon som vill dela med sig av sina gravsymptom?

Jag är 5+1, känns som tiden står still. Svullna bröst med varierande ömhet, svagt illamående som kommer och går och ett förskräckligt humör är några av mina symptom. Gråter åt ALLT och försöker hålla tillbaka raseriutbrott mot en jobbig kollega. Känner mig som en freak, ena dagen är jag hundra på att det är missfall och nästa dag så är symptomen där igen, blir galen av att vänta.

Hej! Kul att det är någon mer än jag som gärna stannar här :)

Jag är i vecka 5+5 och har också ett hemskt humör som min sambo tyvärr råkar ut för... sen är jag GALET trött och väldigt nära gråten. Ibland har jag stickningar i magen men inte så mycket.
  • Hedgehog

Hej på er! V 7, 6+1 här. Har mått väldigt illa de senaste dagarna. Brösten är svullna och större än vanligt. Väldigt ömma. Går upp och kissar på nätterna. Kunde inte tänka mig att jag skulle känna så mycket så tidigt. Roligt men väldigt jobbigt med illamåendet! Fy. Någon annan som mår riktigt illa? Jag ringde mvc i måndags och fick tid för första mötet samma dag. De tog skölkörtelprover och jag loggade in på 1177 igår och såg att de proverna var bra. Fått KUB UL bokat till 4 juni <3

• Lovatic91
    Hedgehog skrev 2018-04-20 21:26:22 följande:

Hej på er! V 7, 6+1 här. Har mått väldigt illa de senaste dagarna. Brösten är svullna och större än vanligt. Väldigt ömma. Går upp och kissar på nätterna. Kunde inte tänka mig att jag skulle känna så mycket så tidigt. Roligt men väldigt jobbigt med illamåendet! Fy. Någon annan som mår riktigt illa? Jag ringde mvc i måndags och fick tid för första mötet samma dag. De tog skölkörtelprover och jag loggade in på 1177 igår och såg att de proverna var bra. Fått KUB UL bokat till 4 juni <3

Oj vart bor du eftersom du fick inskrivning samma dag?

Själv fick man inskrivning i början på maj och ringde i slutet på mars till barnmorskan
  • Småbarnsåren

Hur mår ni allesammans? Känner ni av graviditeten ännu?

Jag får en jäkla ?mensvärk? efter jag ätit , ömma bröst, och lite smått illamående till och från

• Malake2

Jag plussade för 4 dagar sedan!!! Så sjukt, äntligen börjat fatta! Första barnet och är 21 år gammal????

• S79
    Småbarnsåren skrev 2018-04-21 20:44:12 följande:

Hur mår ni allesammans? Känner ni av graviditeten ännu?

Jag får en jäkla ?mensvärk? efter jag ätit , ömma bröst, och lite smått illamående till och från

Idag har jag känt en hel del molvärk och stickningar i magen och så är jag väldigt trött och orkeslös vilket leder till att jag är väldigt lättretlig ;) annars känner jag inte så mycket än.
  • LifeOfBullshit

Alltså jag känner mig så sjukt nervös hela tiden. Vi blev gravida efter en lång period med försök och väntan och är i idag i v 4+0 enl. När jag hade min ägglossning. Men är konstant rädd att något ska gå fel. När vi har kämpat så länge så började jag känna att vi kanske aldrig kan få barn och nu när vi äntligen är gravida så känns det som att universum kommer jävlas med mig och det kommer sluta i mf :( så varje gång jag reser mig upp och får ont eller får vad jag hoppas är växtvärk så blir jag extremt ledsen och nervös tills det släpper. Men jag vågar ändå inte riktigt slappna av. Hatar denna känslan och vet faktiskt inte hur jag ska kunna slappna av ^^ känns som om jag kommer hinna bli galen innan jag når v 13 och det börjar kännas tryggare. :(

BF 25:e Dec 2018
Svar på tråden BF December 2018