• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Flurriburr

Hejsan! Hoppar in i tråden jag med. BF den 14/12 med andra barnet. Första är född november-16. Fanns det nån Facebook-grupp? :)

• Emiliass
    frestelsen skrev 2018-04-14 15:45:47 följande:

Kul med en till som har stora barn:) jag har en dotter född 01 och min make en dotter född 99, så fick vi vår gemensamma son för 10 månader sen:) vi kämpade i flera år för att få till han, två MF och ett MA.. och nu plussa vi med en hoppsan ;)

Hoppas det går vägen för er nu:)

Grattis vad roligt och skönt att det tog sig så snabbt denna gången nu då :). Vilken vecka är du i?

Min man har 3 vuxna barn sedan tidigare också, då han är lite älldre än mig :). De andra tre är våra gemensamma. Hoppas verkligen det går vägen nu, känns som det är sista försöket då man har åldern mot sig med.

Håller tummarna för att det går bra för oss alla :)

Funderar på att säga till bm att jag inte vet riktigt när jag hade mens för att få ett tidigt vul. Vill ju så gärna veta att allt är bra med mitt lilla frö <3.

Här får man inte vul lätt, försökte när jag fick mf och inte var säker om det var det från början. Ingen som brydde sig om ens oro. Hur är det där du bor? Kommer du vänta till rul?

Känns ju som en evighet.
  • frestelsen
    Emiliass skrev 2018-04-15 07:47:29 följande:

Grattis vad roligt och skönt att det tog sig så snabbt denna gången nu då :). Vilken vecka är du i?

Min man har 3 vuxna barn sedan tidigare också, då han är lite älldre än mig :). De andra tre är våra gemensamma. Hoppas verkligen det går vägen nu, känns som det är sista försöket då man har åldern mot sig med.

Håller tummarna för att det går bra för oss alla :)

Funderar på att säga till bm att jag inte vet riktigt när jag hade mens för att få ett tidigt vul. Vill ju så gärna veta att allt är bra med mitt lilla frö <3.

Här får man inte vul lätt, försökte när jag fick mf och inte var säker om det var det från början. Ingen som brydde sig om ens oro. Hur är det där du bor? Kommer du vänta till rul?

Känns ju som en evighet.

Min man är lite äldre än mig med:) (9år)

Jag är enl sista mens 4+2.

Tänkte ringa bm på måndag och kolla med VUL i v.7-8 annars får jag kub i v.12 typ:)

Vi har även så att man kan betala för ett tidigt VUL för ca 550kr så får se om jag får ett eller väntar på kub
  • lillagumman85

Hoppar in här! Plussade idag på bim.

Jag är 32 och sambon är 27. Detta blir vårt andra gemensamma barn. Vi har en dotter som blir 8 månader nästa vecka. Sedan har jag två barn som är födda 2008 och 2011 som bor varannan vecka.

Känns helt fantastiskt att få äran att göra denna resan än en gång. Shit.. jag ska bli fyrbarnsmor.

• Lumosz

Gått in i v.6 nu... Men hjälp vad hjärnan spökar. Brösten ömmar till och från, under dagarna försvinner det nästan helt om jag inte typ mosar brösten och på kvällen kommer det tillbaka ibland.

Även molvärk som nu inte visat sig på ett bar dagar och nu även som stickningar strax ovanför/runt bikinilinjen/livmodern som går och kommer lite nu och då i framförallt sittande och liggande position. Vetskapen att vi inte har någon barnmorska längre i våran kommun pga sjukdom gör inte saken bättre, får jag väl försöka ringa någon annan kommun då. Vill ju få prata med någon om allt, första graviditeten så man har ju sju miljoner frågor och funderingar.

• Tumvante
    Flurriburr skrev 2018-04-14 18:13:59 följande:

Hejsan! Hoppar in i tråden jag med. BF den 14/12 med andra barnet. Första är född november-16. Fanns det nån Facebook-grupp? :)

Hej, ja, det finns det, sussjoh har en mailadress skriven tidigare i tråden man kan skriva till :) grattis!
  • Minniz

jag fick ett stort plus igår! 
    för mig och min sambo så blir det vårat tredje barn, de två tidigare är födda 14 och 15. 
    jag går gärna med i en hemlig fb grupp för att diskutera saker och ting med er! 
    har skickat ett mail, men någon får gärna lägga till mig!

Svar på tråden BF December 2018