• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Elinmedlängtanombarn
    norrland91 skrev 2018-04-11 21:53:49 följande:

Nån mer som är galet rädd för missfall??? Tar typ bort all glädje med min graviditet. Går bara runt och försöker förbereda mig på det värsta så jag inte skulle bli så ledsen. Fast jag vet ju att jag skulle bli helt förkrossad oavsett. Herregud hur ska jag stå ut med denna rädsla...

Jag är livrädd!

Nu har det lixom sjunkit in att jag är gravid o då började rädslan för missfall.... det är hemskt
  • Anonym1891

Nån mer som är galet rädd för missfall??? Tar typ bort all glädje med min graviditet. Går bara runt och försöker förbereda mig på det värsta så jag inte skulle bli så ledsen. Fast jag vet ju att jag skulle bli helt förkrossad oavsett. Herregud hur ska jag stå ut med denna rädsla...

Jag är också rädd för missfall...
  • Elliot1

Jag har haft ett missfall och jag förstår precis hur du känner. Man är livrädd! Det är fruktansvärt att gå igenom men. Men jag tror det är bra att försöka tänka bort de tankarna, missfall får man ibland och det finns verkligen iiiingenting man kan göra åt det såhär tidigt. Det är kroppens sätt att säga att detta foster inte var livsdugligt.. Man kan inte förhindra det. Jag menar såklart inte att man inte får oroa sig, för det gör man och det är ju helt naturligt. Men försök verkligen att njuta och tänk att du väntar barn och inte väntar missfall. Tänk istället på alla graviditeter som faktiskt går bra. Händer det så händer det och då får man bryta ihop och komma igen.. <3
  • SamiraBudva

Jag med???????? blev gravid direkt efter missfall och plussar stark utan några gravsymptom alls typ
  • Tokigsnart

Här är en till som e livrädd, känner precis som du jätte jobbigt.. kommer inte ihåg att jag kände samma med mina pojkar!
  • Elliiinaa

Jag är 30 år och Väntar mitt femte barn 9/12.

Mina andra barn är 10, 8, 2,5 & 1,5. :)

• StinaM

Här är en till som plussat.

Plussade i tisdags, BIM-6 så väldigt tidigt, men det var ett väldigt tydligt streck. Och CB veckoindikator visade också klart och tydligt att jag är gravid.

Det är mitt och min sambos första barn, första gången jag är gravid. Det var väldigt planerat så vi blev inte så chockade, men väldigt glada!

BF 24/12 enligt NC och 18/12 enligt preglife.

Planen var väl inte riktigt en decemberbebis, men men haha! Vi är glada och hoppas nu att bebis vill stanna kvar i magen. V.5 (4+1)

• norrland91
    Elliot1 skrev 2018-04-11 22:18:05 följande:

Jag har haft ett missfall och jag förstår precis hur du känner. Man är livrädd! Det är fruktansvärt att gå igenom men. Men jag tror det är bra att försöka tänka bort de tankarna, missfall får man ibland och det finns verkligen iiiingenting man kan göra åt det såhär tidigt. Det är kroppens sätt att säga att detta foster inte var livsdugligt.. Man kan inte förhindra det. Jag menar såklart inte att man inte får oroa sig, för det gör man och det är ju helt naturligt. Men försök verkligen att njuta och tänk att du väntar barn och inte väntar missfall. Tänk istället på alla graviditeter som faktiskt går bra. Händer det så händer det och då får man bryta ihop och komma igen.. <3

Tack <3
  • Systeryster33
    Anonym1891 skrev 2018-04-11 18:14:36 följande:

Jag mår ganska bra, väldigt trött, lite ont i ryggen och svullen mage som tusan!

Hur mår du? Jag ska på hälsosamtal den 23/4 och inskrivning i maj.

Jag mår precis som du! Hälsosamtal dagen efter och sen inskrivning i maj! Kub test blir det med i maj! Känns overkligt att man kan få se den lilla där inne så tidigt !! <3
  • Systeryster33
    norrland91 skrev 2018-04-11 19:22:33 följande:

Har också BF 18/12 :)

Bra dag det där :) hur är det med dig? Och när ska du på första besök?
Svar på tråden BF December 2018