• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • SamiraBudva

Hade faktiskt varit roligt och veta vilka gravsymptom ni alla fått såhär tidigt!

Mina symtom:

Dagar innan bim fick jag överdrivet mycket finnar i ansiktet!

Vid bim trodde jag att jag skulle få mens eftersom jag hade den värsta mensvärken! Kändes som att någon knivhögg mig i underlivet i ungefär 1 min.

Väntade på mensen från BIM till BIM+6 molvärk hela tiden, värst på natten o morgon av någon anledning. Kände att nej nu måste jag köpa ett test och hoppsan, där kom ett väldigt svagt +.

Efter BIM+6 till BIM+ 11 som är idag, har jag haft illamående. Inte till den graden att jag vill kräkas men man känner av det till och från. Ömmande bröst, molvärk och andfåddhet!

Berätta gärna vad ni har för symtom!

• norrland91
    Inkaa82 skrev 2018-04-08 09:14:43 följande:

Hej har med plusat o beräknad den 2/12 men vet ej om ska behålla då jag killen bara varit tillsammans lite mer än 1 mån o det tog på en gång.

Jag vill behålla men han vill ej. Men samtidigt säger han att de hade varit mysigt så är så kluven på allt just nu. Ska på samtal på tisdag med gyn så får väl se vad som sägs o händer där då! Vi har sedan tidigare 2 barn var ålder 3.5 år 4.5 år 8 år p 14 år så.

Vad hade ni andra här i gruppen gjort i min situation?

Hej! Förstår om du känner dig kluven. Jag har själv gjort abort en gång (var 20år och visste direkt att jag inte kunde/ville behålla). Ändå var det extremt jobbigt psykiskt och fysiskt och jag tänker ofta på det än idag flera år senare. Efter det sa jag ALDRIG mer.

Om du vill behålla så tycker jag verkligen att du ska göra det <3
  • Wikolago

bf 13/12 här dock ska jag bli pappa så inga symtomer mer än att jag ska bli mer eller mindre slav haha

• norrland91
    YaseminL skrev 2018-04-09 21:13:42 följande:

Hej jag hoppar in här! BF 23/11 men antar att jag kommer föda i december är i v 8 (7+3) och tiden fram

till v 12 får gärna gå fort! Varit på VUL och fått se bebis hjärta ticka och allt såg fint ut. Även varit på hälsosamtal och har ännu ett VUL nästa vecka samt KUB bokat den 14/5! Är det någon här som har skapat en facebookgrupp för bf december? Hade varit kul att följas åt där istället om intresset finns? Kram!

Ååååh så underbart se hjärtat ticka <3 längtar och hoppas jag också kommer få göra det
  • norrland91

Vet inte om jag vågar gå med i en sånhär tråd, är så rädd för missfall :( Plussade för två dagar sen bim-2. Första barnet :) Försökt sen i januari, trodde verkligen inte jag var gravid så är fortfarande chockad. Men så glad och jag och sambon har redan hunnit bestämma namn och kolla bebissaker haha! Vi har längtat länge på dethär :) BF 18-19/12.

• norrland91
    SamiraBudva skrev 2018-04-09 22:33:42 följande:

Hade faktiskt varit roligt och veta vilka gravsymptom ni alla fått såhär tidigt!

Mina symtom:

Vid bim trodde jag att jag skulle få mens eftersom jag hade den värsta mensvärken! Kändes som att någon knivhögg mig i underlivet i ungefär 1 min.

Väntade på mensen från BIM till BIM+6 molvärk hela tiden, värst på natten o morgon av någon anledning. Kände att nej nu måste jag köpa ett test och hoppsan, där kom ett väldigt svagt +.

Efter BIM+6 till BIM+ 11 som är idag, har jag haft illamående. Inte till den graden att jag vill kräkas men man känner av det till och från. Ömmande bröst, molvärk och andfåddhet!

Jag hade mensvärk innan bim men inte så mycket. Efter äl hade jag en nidblödning och även ilningar på vänster sida nere i magen. Väldigt ömma och "växtvärk" i brösten. Har konstig/äcklig smak i munnen, dålig aptit. Fryser och är varm om varannat. Har fått väldigt stela muskler? Och lite yrsel. Kanske beror på något annat. Men det är de hittills :)
  • norrland91
    Wikolago skrev 2018-04-09 23:12:27 följande:

bf 13/12 här dock ska jag bli pappa så inga symtomer mer än att jag ska bli mer eller mindre slav haha

Haha låter bra det!!
  • Kamasjo

Jag började blöda i morse :(. Tog ett till gravtest som visade mycket starkare än igår. Men det kan det väl göra trots missfall? Vet att man kan plussa länge efter missfall men även så att testen blir starkare?

• S79
    Baraentilligen skrev 2018-04-09 21:46:40 följande:

Hjärtat slår snabbare när det förbereder sig inför den ökade blodmängden vilket gör att man blir andfådd snabbare :)

Jaha är det därför? Jag har också undrat varför jag helt plötsligt knappt kan gå tre steg utan att bli andfådd. Inte direkt tungts bära än liksom
  • S79
    SamiraBudva skrev 2018-04-09 22:33:42 följande:

Mina symtom:

Innan BIM hade jag vad sambon kallar PMS från helvetet haha! Ja jag hade väl lite humörsvängningar och var väl lite väl lättirriterad. Jag hade konstig smak i munnen, jag var (och är) orimligt trött, det ilade i livmodertrakten och ner i ljumsken, jag kände väldigt många olika lukter som jag aldrig tänkt på tidigare.

Nu efter BIM är det främst tröttheten och andfåddheten som sitter kvar. Annars känner jag inte så mycket. Lite molvärk i magen då och då.
Svar på tråden BF December 2018