• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Elinmedlängtanombarn
    norrland91 skrev 2018-04-11 15:31:21 följande:

[quote=78625487][quote-nick]Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-11 15:11:33 följande:[/quote-nick]Min mage är så svullen och uppblåst-jag är i v 6. Men det ser mer ut som v 20......

Någon mer som känner sig svullen?[/

Jag är jättesvullen överallt, ansiktet, fingrar, magen. Så jobbigt.. känner mig inte fin direkt..

Vad skönt att det är fler än jag som känner sig ?icke så vackra? hemsk känsla!
  • joannaq
    eberish skrev 2018-04-11 15:42:12 följande:

Hej allihopa! 

Jag plussade igår på BIM -4, både jag och min sambo är överlyckliga!

Nu till ett litet orosmoln, tidigare idag fick jag lite molande värk i magen och en pytteliten blödning. Alltså lite rosa på pappret när jag torkade mig. Sen har det inte varit så mycket mer. Hoppas på att det är en nidblödning, men undrar om det är någon annan som fått så? 

Så himla kul att läsa om alla plus, ska bli jättekul att följa er alla! 

Nidblödning kan det inte vara när du plussade igår, den får man när ägget fäster och sen måste det gå ca 11 dagar innan man kan plussa. Men det är säkert ingen fara ändå man kan få lite "mens" även om man är gravid. Men ring bm för mer info. Lycka till!
  • Systeryster33
    Anonym1891 skrev 2018-04-09 20:08:38 följande:

Har typ samma bf, enligt preglife och nc så är bf för mig 18/12 :)

Kul <3 hur mår du? Första möte hos bm? Jag ska på inskrivning 24/4 :)
  • Systeryster33
    metaphor skrev 2018-04-10 13:10:34 följande:

Hej tjejer (och eventuella killar?) 

NU har vår grupp på facebook kommit upp i ett antal där det börjar bli lite många, så nu stänger vi den. Blir det dålig aktivitet och/eller att folk går ur gruppen öppnar vi den igen och fyller på med folk.

Vi har, efter en omröstning valt att hålla gruppen lite "lagom" och intim, därför säger vi nu nej till nya ansökningar. 

Hoppas att det går bra för er alla och att tiden går fort till våra bebisar är här! <3

Amen, jag har ju inte vågat ansöka ännu eftersom det är så tidigt, men klart man vill va med!

Ska vi andra starta en annan grupp eller? Känns inte kul att inte få va med
  • Anonym1891
    Lillanramone skrev 2018-04-11 17:37:02 följande:

Är det någon annan som har startat en facebook grupp? 

Det finns en annan grupp. Mejla till susjoh05@gmail.com och be om att bli inbjuden.
  • Anonym1891
    Systeryster33 skrev 2018-04-11 17:00:42 följande:

Jag mår ganska bra, väldigt trött, lite ont i ryggen och svullen mage som tusan!

Hur mår du? Jag ska på hälsosamtal den 23/4 och inskrivning i maj.
  • norrland91
    Systeryster33 skrev 2018-04-11 17:00:42 följande:

Har också BF 18/12 :)
  • Luxuz

Här är en till som väntar december-bebis. Mitt femte barn och sambons andra. Mina barn blir 10, 8 och 4 i år och vår minsting är drygt 8 månader.

Det känns helt galet. Ett till barn, så nära inpå och ett femte barn! BF är kring 10/12 men eftersom alla, men framförallt sista, förlossningen gått så snabbt så hoppas jag på igångsättning så det inte blir en i-bilen-förlossning. Det blev det nästan sist och då bor vi ca 15 minuter från förlossningen.

• norrland91

Nån mer som är galet rädd för missfall??? Tar typ bort all glädje med min graviditet. Går bara runt och försöker förbereda mig på det värsta så jag inte skulle bli så ledsen. Fast jag vet ju att jag skulle bli helt förkrossad oavsett. Herregud hur ska jag stå ut med denna rädsla...

Svar på tråden BF December 2018