• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • ronjaba

Hej! Igår lördag fick jag ett plus, är beräknad runt den 19/12.

Blir mitt andra barn, lite kul att det är bf i december då dottern är född 31/12-16 ????

Skickar iväg ett mejl, då jag gärna hänger med i Facebook-gruppen ????

• bebislängtan25

Ni som varit gravida tidigare, hur har ni haft det med symptom? För jag är i vecka 7 (6+3) och jag har haft sååå ömma bröst men nu känns de inte alls lika ömma, molvärken kommer och går, dock har jag blivit extremt täppt i näsan. Är bara orolig att det är MF på g, hoppas och ber att allt går vägen, men hur har ni haft det med symptom?

Försökt med första sedan oktober -17
  • Wiwi87

Hej,

Har precis gått in i vecka 6 nu. Vi har försökt bli gravida i nästan 4 år. Vi har nyligen gjort en IVF och detta var vår första insättning med färskt embryo. Vi gjorde en IVF förra året också med tre insättningsförsök. Då lyckades vi vid andra försöket men fick missfall i vecka 7:( Allting känns annorlunda denna gången och vi hoppas att allting äntligen ska gå vägen denna gång.

Är gärna med i den hemliga FB gruppen så jag skickar min mejladress.

• SamiraBudva
    bebislängtan25 skrev 2018-04-16 07:50:37 följande:

Ni som varit gravida tidigare, hur har ni haft det med symptom? För jag är i vecka 7 (6+3) och jag har haft sååå ömma bröst men nu känns de inte alls lika ömma, molvärken kommer och går, dock har jag blivit extremt täppt i näsan. Är bara orolig att det är MF på g, hoppas och ber att allt går vägen, men hur har ni haft det med symptom?

Är i vecka 5+5 och inga symtom alls heller ! Hade illamående, trötthet samt liten ömma bröst som försvann cirka två dagar sedan.. orolig!
  • frestelsen
    bebislängtan25 skrev 2018-04-16 07:50:37 följande:

Jag väntar mitt 3e barn och kan säga att symptomen kan variera. Ibland inget och ibland massa:)

Har även fått en del mf och man kan inte säga att man känner av om de skulle bli fel.. bara att försöka slappna av och försöka tänka att man styr inte över det som sker..

Jag är rätt tidigt ännu (4+3) o känner typ inte så mycket, kanske lite mensvärk och lite i brösten.

Ska boka in ett tidigt VUL för att se om saker står rätt till:) gjorde det med sonen som är 10 månader nu och det är rätt skönt att se de lilla packande hjärtat:)
  • bebislängtan25
    frestelsen skrev 2018-04-16 09:30:15 följande:

Jag väntar mitt 3e barn och kan säga att symptomen kan variera. Ibland inget och ibland massa:)

Har även fått en del mf och man kan inte säga att man känner av om de skulle bli fel.. bara att försöka slappna av och försöka tänka att man styr inte över det som sker..

Jag är rätt tidigt ännu (4+3) o känner typ inte så mycket, kanske lite mensvärk och lite i brösten.

Ska boka in ett tidigt VUL för att se om saker står rätt till:) gjorde det med sonen som är 10 månader nu och det är rätt skönt att se de lilla packande hjärtat:)

Jag får försöka göra det, min sambo är den som är lugnast verkar det som :p har VUL på torsdag och jag hoppas att allt ser bra ut då :) har molvärk nu igen och brösten ömmar när man stöter till dem lite hårdare, men ska försöka slappna av och tänka att allt är bra och att det är som du säger man kn inte styra över det :)
    Försökt med första sedan oktober -17
  • lillagumman85

Försöker maila till adressen

susjoh05@gmail.com om medlemskap i fb-gruppen.. men min telefon verkar inte vilja skicka iväg det. Blir bara "sändning misslyckad" Någon mer som har problem med detta eller är det fel på min telefon tro..

• annikandy

Hej på er.

Hoppar gärna in här hos er. Plussade i lördags e i vecka 5 enligt preglife. Blir barn fyra för oss här hemma :) sambon har inge barn sen innan men jag har tre födda 05,07,09. Åh ska bli så spännande det här. Men jag e så himla nojjig denna gången, har inget minne av att jag vart så orolig med dom andra tre.

Jag e 33 o sambon 36.

Så skönt att ha er här inne eftersom man inte vågar berätta för så många såhär tidigt. :)

¤Familjen är mitt allt¤
  • michimichi

Hej! Plussade idag, bim på onsdag. Andra barnet, försökt i 6 månader så blev väldigt chockad när strecket dök upp denna omgången! Och starkt med för att vara 2 dagar innan tyckte jag!

• Pasgetti

Jag är gärna med här också :D Plussade för första gången någonsin igår, på BIM -4. Har bf 28 december enligt appen :) Är 27 år och bor i Skåne.

Svar på tråden BF December 2018