• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • S79

Hur gör ni med kaffet nu när ni är gravida? Jag är verkligen ingen kaffetunna, men en latte då och då gärna på morgonen och någon kopp om dagen på jobbet dricker jag gärna. Har läst att man får dricka ca 4,5 dl kaffe om dagen och det gör jag inte. Men är det farligt såhär tidigt i graviditeten?

• Anonym1891
    S79 skrev 2018-04-13 08:19:11 följande:

Hur gör ni med kaffet nu när ni är gravida? Jag är verkligen ingen kaffetunna, men en latte då och då gärna på morgonen och någon kopp om dagen på jobbet dricker jag gärna. Har läst att man får dricka ca 4,5 dl kaffe om dagen och det gör jag inte. Men är det farligt såhär tidigt i graviditeten?

Jag har slutat med kaffe och dragit ner rejält på läsk med koffein i... Iaf tills jag varit till bm.
  • Tokigsnart

Jag dricker 1-3 koppar om dagen brukar drick typ 6-8 så rejäl minskning men samtidigt så e jag inte så sugen på kaffe heller :)
  • Klora

Jag dricker ca 2 koppar kaffe om dagen nu, drack tidigare ca 10 koppar, jag älskar kaffe!! men nu när jag är gravid så är jag inte lika sugen på det. det räcker med kaffe på morgonen och sen en vid lunch
  • Tumvante
    Systeryster33 skrev 2018-04-12 19:07:36 följande:

Är den anonym? För såg någon öppen på Facebook och det vill jag absolut inte vara med i!

Den är hemlig ja :)
  • Tumvante

Har dragit ner. De klok säger att 3 koppar pr dag är ok... jag dricker typ en halv....
  • S79

Tack för alla kaffesvar! Jag har tänkt att det inte borde göra något att dricka typ två koppar om dagen vilket jag gör som max, men sen i morse fick jag sån ångest över min goda latte. Jaja lagom är bra kanske.

• S79
    hejsanwp skrev 2018-04-12 19:44:52 följande:

Jag ringde redan samma dag som jag plussade. Barnmorskan tyckte det var jätte bra att jag ringde direkt, och fick en tid 3 veckor framåt för inskrivning.

Jag ringde idag, tydligen var det nya rutiner så jag ska in på sköldkörtelprovtagning redan nästa vecka. Inskrivning blev den 22/5 :)
  • Näztazteg

Hej

Jag plussade för någon dag sedan, beräknat enligt min app till 21/12 ????

Har inte ens berättat för sambon än ????

Går gärna med in någon hemlig en grupp!

• Näztazteg

??? Ska var smileys *haha* men vill tydligen inte visas! Och Facebook grupp ska det stå :P

Svar på tråden BF December 2018