Inlägg från: Anonym1891 |Visa alla inlägg
  • Anonym1891

BF December 2018

Hej!

Vi plussade i morse, BIM+2, bf 18/12. Det känns så overkligt för oss båda då det är första barnet.

• Anonym1891
    Systeryster33 skrev 2018-04-09 09:16:28 följande:

Hej!

Hoppar också in här :) plussad igår 8/4

BF någon gång mellan 18-20/20 beroende på vilken app jag tittar i!

Andra barnet för mig och sambon <3

Håller tummarna för att alla våra små får stanna där inne!

Har typ samma bf, enligt preglife och nc så är bf för mig 18/12 :)
  • Anonym1891

Idag kändes det lite mer verkligt :)
  • Anonym1891
    S79 skrev 2018-04-09 20:50:52 följande:

Någon mer än jag som lider av obeskrivlig trötthet? Kommer ihåg att jag var supertrött i början av min förra graviditet också men då var det semestertider så jag kunde sova precis när jag ville. Men nu! När man ska upp och jobba, försöka hålla sig någorlunda alert på jobbet och sen åka och hämta hem en tvååring som ska ha sitt! Hur ska jag orka??

Är också sjukt trött! Skulle kunna sova hela tiden. Idag när jag kom hem från jobbet så var jag tvungen att sova i 2 timmar.
  • Anonym1891
    Lillanramone skrev 2018-04-11 17:37:02 följande:

Är det någon annan som har startat en facebook grupp? 

Det finns en annan grupp. Mejla till susjoh05@gmail.com och be om att bli inbjuden.
  • Anonym1891
    Systeryster33 skrev 2018-04-11 17:00:42 följande:

Kul <3 hur mår du? Första möte hos bm? Jag ska på inskrivning 24/4 :)

Jag mår ganska bra, väldigt trött, lite ont i ryggen och svullen mage som tusan!

Hur mår du? Jag ska på hälsosamtal den 23/4 och inskrivning i maj.
  • Anonym1891
    norrland91 skrev 2018-04-11 21:53:49 följande:

Nån mer som är galet rädd för missfall??? Tar typ bort all glädje med min graviditet. Går bara runt och försöker förbereda mig på det värsta så jag inte skulle bli så ledsen. Fast jag vet ju att jag skulle bli helt förkrossad oavsett. Herregud hur ska jag stå ut med denna rädsla...

Jag är också rädd för missfall...
  • Anonym1891
    Systeryster33 skrev 2018-04-12 19:07:36 följande:

Är den anonym? För såg någon öppen på Facebook och det vill jag absolut inte vara med i!

Ja den är hemlig. :)
  • Anonym1891
    S79 skrev 2018-04-13 08:19:11 följande:

Hur gör ni med kaffet nu när ni är gravida? Jag är verkligen ingen kaffetunna, men en latte då och då gärna på morgonen och någon kopp om dagen på jobbet dricker jag gärna. Har läst att man får dricka ca 4,5 dl kaffe om dagen och det gör jag inte. Men är det farligt såhär tidigt i graviditeten?

Jag har slutat med kaffe och dragit ner rejält på läsk med koffein i... Iaf tills jag varit till bm.
  • Anonym1891
    Småbarnsåren skrev 2018-05-14 20:28:30 följande:

Ja verkligen superskoj att ha ett ul inplanerat, hade helst gjort det redan denna vecka men får försöka hålla mig

Tiden går så otroligt långsamt så man blir ju helt knäpp

Jag får betala 550kr för tidigt ultraljud, då är det vanligt ultraljud på magen

Är det någon annan som gjort på magen så tidigt? Trodde egentligen det var VUL som gällde men inte i vecka 8+ tydligen

Jag började med ett vanligt ul men för att se bebis bättre så avslutades det med ett vul. Jag var i v 8+0 då.

Man såg bebisen med vanligt ul men för att se bättre och kunna mäta lättare så blev det ett vul.
  • Anonym1891
    FrökenFrans skrev 2018-05-19 22:33:50 följande:

Hur mår ni allesammans? Jag gick in i vecka 10 idag och jag kräks dagligen och mår konstant illa. Har provat allt! Äta innan jag kliver upp, små portioner ofta, ingefärste, ingefärstabletter, postafen, seaband och fått lergigan utskrivet men inget hjälper. Dessutom får jag ingen sjukskrivning av någon läkare heller pga illamåendet.. så det är bara att åka till jobbet till veckan ????

Jag går in i vecka 11 på måndag och mår också illa, blev sjukskriven i två veckor till att börja med igår. För mig funkar dock lergigan så pass att jag inte kräks iaf.

Annars känner jag mig knappt gravid, fick dock se lillen i vecka 9 och så såg allt bra ut.
Svar på tråden BF December 2018