• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • sussjohansson
    Tumvante skrev 2018-04-10 22:09:35 följande:

Jag får upp ett fel när jag klickar på ditt namn....

Får samma när jag klickar på ditt... vad har su för Mail?
  • SamiraBudva
    norrland91 skrev 2018-04-10 23:50:04 följande:

Nån annan som är sjukt frusen???

Jag va det lite i början
  • Tokigsnart
    sussjohansson skrev 2018-04-10 21:43:12 följande:

Jag har startat en =) så man kan maila sin mailadress till mig så lägger jag till er

Går inte att gå in till dig då du har en privat sida, så kan inte maila :(
  • Lumosz
    norrland91 skrev 2018-04-10 23:50:04 följande:

Nån annan som är sjukt frusen???

Jag fryser nå fruktansvärt i perioder, framförallt på eftermiddagen och kvällen så blir jag jätte frusen. (v.5)
  • bebislängtan25

Hej! 

Plussade i torsdags med vårt första och var hos barnmorskan i måndags för hälsosamtal och vi har BF den 6/12 just nu :) Enligt preglife är jag i gravidvecka 6 (5+5) och enligt NC är jag i gravidvecka 7 (6+0). 

Jag är så spänd och förväntansfull och längtar bara till december nu, känns som att veckorna går såååå långsamt! Men vi ska på tidigt ultraljud nästa torsdag, den 19/4, och jag längtar så! 

Tänkte hänga med i denna tråden då jag aldrig varit gravid innan och inte har barn sedan tidigare, kan alltid vara skönt att få prata med andra om det. 

Försökt med första sedan oktober -17
  • trollkvinna123
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-11 06:30:59 följande:

God morgon!

Jag har blivit dunder förkyld och undrar om det är farligt att ta Ipren/alvedon nu när jag är gravid?

Tack!

Vet inte om det är farligt men man ska inte äta Ipren när man är gravid. :)
  • trollkvinna123
    bebislängtan25 skrev 2018-04-11 07:36:22 följande:

Hej! 

Plussade i torsdags med vårt första och var hos barnmorskan i måndags för hälsosamtal och vi har BF den 6/12 just nu :) Enligt preglife är jag i gravidvecka 6 (5+5) och enligt NC är jag i gravidvecka 7 (6+0). 

Jag är så spänd och förväntansfull och längtar bara till december nu, känns som att veckorna går såååå långsamt! Men vi ska på tidigt ultraljud nästa torsdag, den 19/4, och jag längtar så! 

Tänkte hänga med i denna tråden då jag aldrig varit gravid innan och inte har barn sedan tidigare, kan alltid vara skönt att få prata med andra om det. 

Grattis! :)
  • SamiraBudva
    sussjohansson skrev 2018-04-10 21:43:12 följande:

Jag har startat en =) så man kan maila sin mailadress till mig så lägger jag till er

Är det din grupp som är Gravid bf 2018 med en geavidmage som bakgrundsbild ????

Gav dig min mailadress men inget har hänt. Har blommor som profilbild och heter Umm
Svar på tråden BF December 2018