• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Jenni94

Hoppar in här plussade nyss o enligt NC be 23 december! Hoppas allt går bra så vi får vår julbebis

• norrland91
    Kamasjo skrev 2018-04-10 06:42:04 följande:

Jag började blöda i morse :(. Tog ett till gravtest som visade mycket starkare än igår. Men det kan det väl göra trots missfall? Vet att man kan plussa länge efter missfall men även så att testen blir starkare?

Ååh :( , men man kan blöda utan att det betyder missfall. Har du pratat med en bm? <3
  • hejsanwp
    Hej på er. Hoppar in här jag med, skickade min mejl till Lilo91 så jag kan bli tillagd i fb gruppen. Plussade imorse, men kunde inte tro det så gick och köpte ett digitalt med men visst är det plus där med. Är på BIM -6 så det är vääldigt tidigt. Är så i chock samtidigt som jag är så glad och har så mycket frågor. Nu hoppas vi att alla våra små stannar kvar där inne! Hjärta
  • metaphor

Hej tjejer (och eventuella killar?) 

NU har vår grupp på facebook kommit upp i ett antal där det börjar bli lite många, så nu stänger vi den. Blir det dålig aktivitet och/eller att folk går ur gruppen öppnar vi den igen och fyller på med folk.

Vi har, efter en omröstning valt att hålla gruppen lite "lagom" och intim, därför säger vi nu nej till nya ansökningar. 

Hoppas att det går bra för er alla och att tiden går fort till våra bebisar är här! <3

• Padda
    Lilo91 skrev 2018-03-28 18:21:12 följande:

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

Är gärna med om du startat en fb grupp? Har bf 17e dec
  • Padda
    metaphor skrev 2018-04-10 13:10:34 följande:

Hej tjejer (och eventuella killar?) 

NU har vår grupp på facebook kommit upp i ett antal där det börjar bli lite många, så nu stänger vi den. Blir det dålig aktivitet och/eller att folk går ur gruppen öppnar vi den igen och fyller på med folk.

Vi har, efter en omröstning valt att hålla gruppen lite "lagom" och intim, därför säger vi nu nej till nya ansökningar. 

Hoppas att det går bra för er alla och att tiden går fort till våra bebisar är här! <3

Åh vad synd. Får hålla utkik om det startas en andra grupp.
  • Kamasjo
    norrland91 skrev 2018-04-10 09:00:52 följande:

Ååh :( , men man kan blöda utan att det betyder missfall. Har du pratat med en bm? <3

Ringde min BM och sa att jag blöder nästan som en mens, lite mindre, inget ont. Hon sa att det nog var MF på gång. Trodde kanske hon skulle vara lite försiktigare med att ge den diagnosen direkt, men troligen är det väl så. Nu hoppas jag bara blödande antingen avtar eller sätter igång ordentligt... Grav.test idag (imorse o nu på e.m) starkare än igår, men det är ju bara första dagen med blödning.
  • Zarina

Var ska jag börja, plussade idag!! Vi har tre barn och meningen är att vi ska skydda oss eftersom min man är nöjd med tre och jag gärna vill ha fyra.... är dock inte så väldigt bra på att få på dendär kondomen så i november blev jag oplanerat gravid, slutade dock i ett sent missfall i vecka 16 för två månader sedan. Vi missade kondomen för 1,5 vecka sedan och ja, nu är oplanerat gravid igen! Har fyra missfall bakom mig så ska på utomkveds kontroll om två veckor och så tror jag det kommer att göras en kromosom utredning eftersom förra dog av trisomi 18. Jag har inte berättat för min man ännu! Beräknat 20.12, suck, vilket datum....

• metaphor
    Padda skrev 2018-04-10 13:44:49 följande:
    Åh vad synd. Får hålla utkik om det startas en andra grupp.
    Ja tyvärr, känns himla snopet att behöva tacka nej till människor. Men det är rätt många människor som skall ha barn i december 2018 så blir lite många i en grupp. :) 
Svar på tråden BF December 2018