• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Tofsans
    sussjohansson skrev 2018-04-09 13:13:38 följande:

Hej! =) 

Jag plussade helt oväntat i lördags. Andra barnet. Var inte riktigt tänkt än, vi hade siktat på en 2019-bebis men så blev det inte. Eller vi får väl se hur det går vägen men =)

BF någonstans mellan 15-17 december. 

Då har vi typ exakt samma BF =D Andra barnet här med!
  • S79

Hej!

Jag hoppar gärna in här! Plussade igår efter att ha försökt lääänge! Slutade med p-piller december 2016. Nu hoppas vi att pyret stannar kvar så att vår tvååring får bli storasyster i december! BF 15 december

• Tokigsnart

Hej!

Jag har bf 5-6/12

Men vågar inte ta ut något i förskott då jag har 2 MF i höstast samt blödning på bim +4 denna gång som höll på i nästan 3 dagar men på bim+6 fick jag gravid 1-2 veckor och på bim+8 fick jag 2-3 veckor men ska på ett vul nu på Måndag och kika att allt ser bra ut..

men har så otroligt svårt att njuta och bara ta det lugnt.. e livrädd för missfall igen

Hur gör ni andra för att få tiden att gå? Haha

• trollkvinna123
    Kamasjo skrev 2018-04-09 15:46:37 följande:

Plussade idag med digitalt, svagt på andra tester tidigare. BIM +2 och BF den 14.12. Andra barnet, är 37 år. Är alltså i vecka 4+2 enligt en gravidapp idag och fick gravid 1-2 på Clearblues veckoindikator - är det för lite, borde det inte stå 2-3?

Digitalt test räknas från befruktning/ ÄL och appen räknar från senaste mens :)
  • S92M

Ett till plus här! Ett planerat första som ?bara inte skulle bli decemberbarn? haha. BF 8/12 enligt preglife och 11/12 enl. Natural cykles. Känns helt fantastiskt och jag är samtidigt, som många andra, livrädd för att det ska gå snett. Har försökt i över ett år nu så vi hoppas på det bästa! Nu när vi vet att det blir december känns det så otroligt mysigt!

Jag går gärna med i ev fb grupp också! Bara den är hemlig så inga vänner/familj kan se. Vill ändå vänta med att berätta några veckor.

• Kamasjo
    trollkvinna123 skrev 2018-04-09 16:52:16 följande:

Digitalt test räknas från befruktning/ ÄL och appen räknar från senaste mens :)

Jo, det vet jag men 1-2 blir ju då v 2-3 vilket ju inte vecka 4+2 är, eller räknar jag fel :)?
  • trollkvinna123
    Kamasjo skrev 2018-04-09 17:05:37 följande:

..eller jag menar vecka 4+2 borde vara 2-3 enligt veckoindikatorn :)

Alltså sedan mensen ?brukar? det var ca 4 veckor sedan och ÄL är det ju ca 1-2 veckor innan bim. Förstår du vad jag menar?
  • Tokigsnart
    Kamasjo skrev 2018-04-09 15:46:37 följande:

Plussade idag med digitalt, svagt på andra tester tidigare. BIM +2 och BF den 14.12. Andra barnet, är 37 år. Är alltså i vecka 4+2 enligt en gravidapp idag och fick gravid 1-2 på Clearblues veckoindikator - är det för lite, borde det inte stå 2-3?

Kan ju vara precis vid brytpunkten på veckan,

1-2 =3-4 veckor 2-3=4-5 veckor

3+=5 veckor
Svar på tråden BF December 2018