• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Utbrytarkonst
    MaliinMaliin skrev 2018-04-03 14:35:37 följande:

Jag plussade förra veckan med mitt 2a barn. Har en son på 2 år.

Hur mår ni?

Jag är i vecka 6 nu och känner nästan ingenting. Lite molvärk ibland men oftast känner jag mig precis som innan.

Jag känner inte heller någonting förutom molvärk.
  • Palettbladlisa

Hej!

Jag vill gärna vara med i fbgruppen, har bf 6 december :)

Måste man skriva mailadressen som är kopplad till facebook eller går det bra med en annan?

• Lilo91
    Palettbladlisa skrev 2018-04-04 13:49:04 följande:

Hej!

Jag vill gärna vara med i fbgruppen, har bf 6 december :)

Måste man skriva mailadressen som är kopplad till facebook eller går det bra med en annan?

Det måste vara mailadressen kopplad till Facebook för att det ska funka.
  • Lilo91

Hej alla blivande föräldrar!

Jag tillsammans med Metaphor är admin för Decembergruppen på Facebook. För att bli medlem behöver ni skicka er mailadress som är knuten till Facebook till någon av oss så att vi kan lägga er. Jag är inte jätteaktiv här på Familjeliv men försöker så gott jag kan så att jag inte missar någon som vill gå med, men skulle svaret dröja från någon av oss så testa med den andra :)

• Leei

Jag plussade den 22a Mars, och är beräknad enligt NC den 2/12. Glad
    Jag plussade en vecka innan min 22årsdag och detta är både mitt och min sambos första barn! Vi ska få komma på ett tidigt ultraljud imorgon fredag den 6/4! Håller tummarna att allt ser bra ut <3 

• Viktoria Annabella
    Leei skrev 2018-04-05 13:54:29 följande:

Jag plussade den 22a Mars, och är beräknad enligt NC den 2/12. 

Jag plussade en vecka innan min 22årsdag och detta är både mitt och min sambos första barn! Vi ska få komma på ett tidigt ultraljud imorgon fredag den 6/4! Håller tummarna att allt ser bra ut <3 

Åh grattis!

Vad var anledningen för det tidiga ultraljdet? Vad spännande att ni får se ert lilla knyte redan då! :)
  • Sallyglada

Hej alla :)

Plussade i söndags med mitt första, helt underbart men är galet nervös! Är 22 år & har försökt sedan maj förra året.

Beräknad 5/12 enligt apparna & gick in i v.6 idag :)

• Imperatrice

Hej! Plussade igår, men hade varit säker i nästan en vecka på att det hade lyckats den här gången, sjätte försöket. Bf borde vara omkring 8-9/12, har haft oregelbunden mens så är lite oklart. Är 28 år, fyller 29 i december. Sambo sedan 2,5 år, första barnet! Fick tid till bm för första besöket först 23/4, känns långt dit!

• Imperatrice

Glömde tillägga; är glad, men samtidigt livrädd och lite ångestfylld! Det är verkligen inte bara rena glädjekänslor trots att vi försökt i ett halvår.

Svar på tråden BF December 2018