Inlägg från: Tokigsnart |Visa alla inlägg
  • Tokigsnart

BF December 2018

Hej!

Jag har bf 5-6/12

Men vågar inte ta ut något i förskott då jag har 2 MF i höstast samt blödning på bim +4 denna gång som höll på i nästan 3 dagar men på bim+6 fick jag gravid 1-2 veckor och på bim+8 fick jag 2-3 veckor men ska på ett vul nu på Måndag och kika att allt ser bra ut..

men har så otroligt svårt att njuta och bara ta det lugnt.. e livrädd för missfall igen

Hur gör ni andra för att få tiden att gå? Haha

• Tokigsnart
    Kamasjo skrev 2018-04-09 15:46:37 följande:

Plussade idag med digitalt, svagt på andra tester tidigare. BIM +2 och BF den 14.12. Andra barnet, är 37 år. Är alltså i vecka 4+2 enligt en gravidapp idag och fick gravid 1-2 på Clearblues veckoindikator - är det för lite, borde det inte stå 2-3?

Kan ju vara precis vid brytpunkten på veckan,

1-2 =3-4 veckor 2-3=4-5 veckor

3+=5 veckor
  • Tokigsnart
    S79 skrev 2018-04-09 20:50:52 följande:

Någon mer än jag som lider av obeskrivlig trötthet? Kommer ihåg att jag var supertrött i början av min förra graviditet också men då var det semestertider så jag kunde sova precis när jag ville. Men nu! När man ska upp och jobba, försöka hålla sig någorlunda alert på jobbet och sen åka och hämta hem en tvååring som ska ha sitt! Hur ska jag orka??

Samma här fruktansvärt trött, somnar alltid när jag har kommit hem från jobbet, igår sov jag två omgångar under dagen ena gången satt jag upp i soffan och somna Haha
  • Tokigsnart
    sussjohansson skrev 2018-04-10 21:43:12 följande:

Jag har startat en =) så man kan maila sin mailadress till mig så lägger jag till er

Går inte att gå in till dig då du har en privat sida, så kan inte maila :(
  • Tokigsnart
    norrland91 skrev 2018-04-11 21:53:49 följande:

Nån mer som är galet rädd för missfall??? Tar typ bort all glädje med min graviditet. Går bara runt och försöker förbereda mig på det värsta så jag inte skulle bli så ledsen. Fast jag vet ju att jag skulle bli helt förkrossad oavsett. Herregud hur ska jag stå ut med denna rädsla...

Här är en till som e livrädd, känner precis som du jätte jobbigt.. kommer inte ihåg att jag kände samma med mina pojkar!
  • Tokigsnart
    S79 skrev 2018-04-13 08:19:11 följande:

Hur gör ni med kaffet nu när ni är gravida? Jag är verkligen ingen kaffetunna, men en latte då och då gärna på morgonen och någon kopp om dagen på jobbet dricker jag gärna. Har läst att man får dricka ca 4,5 dl kaffe om dagen och det gör jag inte. Men är det farligt såhär tidigt i graviditeten?

Jag dricker 1-3 koppar om dagen brukar drick typ 6-8 så rejäl minskning men samtidigt så e jag inte så sugen på kaffe heller :)
Svar på tråden BF December 2018