Inlägg från: bebislängtan25 |Visa alla inlägg
  • bebislängtan25

BF December 2018

Hej! 

Plussade i torsdags med vårt första och var hos barnmorskan i måndags för hälsosamtal och vi har BF den 6/12 just nu :) Enligt preglife är jag i gravidvecka 6 (5+5) och enligt NC är jag i gravidvecka 7 (6+0). 

Jag är så spänd och förväntansfull och längtar bara till december nu, känns som att veckorna går såååå långsamt! Men vi ska på tidigt ultraljud nästa torsdag, den 19/4, och jag längtar så! 

Tänkte hänga med i denna tråden då jag aldrig varit gravid innan och inte har barn sedan tidigare, kan alltid vara skönt att få prata med andra om det. 

Försökt med första sedan oktober -17
  • bebislängtan25

Ni som varit gravida tidigare, hur har ni haft det med symptom? För jag är i vecka 7 (6+3) och jag har haft sååå ömma bröst men nu känns de inte alls lika ömma, molvärken kommer och går, dock har jag blivit extremt täppt i näsan. Är bara orolig att det är MF på g, hoppas och ber att allt går vägen, men hur har ni haft det med symptom?

• bebislängtan25
    frestelsen skrev 2018-04-16 09:30:15 följande:

Jag väntar mitt 3e barn och kan säga att symptomen kan variera. Ibland inget och ibland massa:)

Har även fått en del mf och man kan inte säga att man känner av om de skulle bli fel.. bara att försöka slappna av och försöka tänka att man styr inte över det som sker..

Jag är rätt tidigt ännu (4+3) o känner typ inte så mycket, kanske lite mensvärk och lite i brösten.

Ska boka in ett tidigt VUL för att se om saker står rätt till:) gjorde det med sonen som är 10 månader nu och det är rätt skönt att se de lilla packande hjärtat:)

Jag får försöka göra det, min sambo är den som är lugnast verkar det som :p har VUL på torsdag och jag hoppas att allt ser bra ut då :) har molvärk nu igen och brösten ömmar när man stöter till dem lite hårdare, men ska försöka slappna av och tänka att allt är bra och att det är som du säger man kn inte styra över det :)
Svar på tråden BF December 2018