Inlägg från: norrland91 |Visa alla inlägg
  • norrland91

BF December 2018

Inkaa82 skrev 2018-04-08 09:14:43 följande:

Hej har med plusat o beräknad den 2/12 men vet ej om ska behålla då jag killen bara varit tillsammans lite mer än 1 mån o det tog på en gång.

Jag vill behålla men han vill ej. Men samtidigt säger han att de hade varit mysigt så är så kluven på allt just nu. Ska på samtal på tisdag med gyn så får väl se vad som sägs o händer där då! Vi har sedan tidigare 2 barn var ålder 3.5 år 4.5 år 8 år p 14 år så.

Vad hade ni andra här i gruppen gjort i min situation?

Hej! Förstår om du känner dig kluven. Jag har själv gjort abort en gång (var 20år och visste direkt att jag inte kunde/ville behålla). Ändå var det extremt jobbigt psykiskt och fysiskt och jag tänker ofta på det än idag flera år senare. Efter det sa jag ALDRIG mer.

Om du vill behålla så tycker jag verkligen att du ska göra det <3
  • norrland91
    YaseminL skrev 2018-04-09 21:13:42 följande:

Hej jag hoppar in här! BF 23/11 men antar att jag kommer föda i december är i v 8 (7+3) och tiden fram

till v 12 får gärna gå fort! Varit på VUL och fått se bebis hjärta ticka och allt såg fint ut. Även varit på hälsosamtal och har ännu ett VUL nästa vecka samt KUB bokat den 14/5! Är det någon här som har skapat en facebookgrupp för bf december? Hade varit kul att följas åt där istället om intresset finns? Kram!

Ååååh så underbart se hjärtat ticka <3 längtar och hoppas jag också kommer få göra det
  • norrland91

Vet inte om jag vågar gå med i en sånhär tråd, är så rädd för missfall :( Plussade för två dagar sen bim-2. Första barnet :) Försökt sen i januari, trodde verkligen inte jag var gravid så är fortfarande chockad. Men så glad och jag och sambon har redan hunnit bestämma namn och kolla bebissaker haha! Vi har längtat länge på dethär :) BF 18-19/12.

• norrland91
    SamiraBudva skrev 2018-04-09 22:33:42 följande:

Hade faktiskt varit roligt och veta vilka gravsymptom ni alla fått såhär tidigt!

Mina symtom:

Dagar innan bim fick jag överdrivet mycket finnar i ansiktet!

Vid bim trodde jag att jag skulle få mens eftersom jag hade den värsta mensvärken! Kändes som att någon knivhögg mig i underlivet i ungefär 1 min.

Väntade på mensen från BIM till BIM+6 molvärk hela tiden, värst på natten o morgon av någon anledning. Kände att nej nu måste jag köpa ett test och hoppsan, där kom ett väldigt svagt +.

Efter BIM+6 till BIM+ 11 som är idag, har jag haft illamående. Inte till den graden att jag vill kräkas men man känner av det till och från. Ömmande bröst, molvärk och andfåddhet!

Berätta gärna vad ni har för symtom!

Jag hade mensvärk innan bim men inte så mycket. Efter äl hade jag en nidblödning och även ilningar på vänster sida nere i magen. Väldigt ömma och "växtvärk" i brösten. Har konstig/äcklig smak i munnen, dålig aptit. Fryser och är varm om varannat. Har fått väldigt stela muskler? Och lite yrsel. Kanske beror på något annat. Men det är de hittills :)
  • norrland91
    Wikolago skrev 2018-04-09 23:12:27 följande:

bf 13/12 här dock ska jag bli pappa så inga symtomer mer än att jag ska bli mer eller mindre slav haha

Haha låter bra det!!
  • norrland91
    Kamasjo skrev 2018-04-10 06:42:04 följande:

Jag började blöda i morse :(. Tog ett till gravtest som visade mycket starkare än igår. Men det kan det väl göra trots missfall? Vet att man kan plussa länge efter missfall men även så att testen blir starkare?

Ååh :( , men man kan blöda utan att det betyder missfall. Har du pratat med en bm? <3
  • norrland91
    metaphor skrev 2018-04-10 13:10:34 följande:

Hej tjejer (och eventuella killar?) 

NU har vår grupp på facebook kommit upp i ett antal där det börjar bli lite många, så nu stänger vi den. Blir det dålig aktivitet och/eller att folk går ur gruppen öppnar vi den igen och fyller på med folk.

Vi har, efter en omröstning valt att hålla gruppen lite "lagom" och intim, därför säger vi nu nej till nya ansökningar. 

Hoppas att det går bra för er alla och att tiden går fort till våra bebisar är här! <3

Okej vad trist att höra! Var taggad på en grupp. MEN jag tror vi är endel här som kan starta en egen?? :)
  • norrland91
    YaseminL skrev 2018-04-10 20:46:45 följande:

Ja det var den bästa stunden i mitt liv. Aldrig varit gravid tidigare. Hoppas så bebis där inne mår bra och växer sig stor och stark. Ska dit nästa onsdag igen och se bebis. Kul att se två gånger såhär tidigt då det händer så himla mycket. Har du VUL inbokat och vilken vecka är du i? Kram <3

Ååh blir typ tårögd av att tänka mig den situationen! Första barnet för mig med. Varför får du göra vul? Jag har tänkt be om att få göra det för jag är så orolig det inte ska va något där inne. Jag är i vecka 5. Kram <3
  • norrland91
    Kamasjo skrev 2018-04-10 14:21:35 följande:

Ringde min BM och sa att jag blöder nästan som en mens, lite mindre, inget ont. Hon sa att det nog var MF på gång. Trodde kanske hon skulle vara lite försiktigare med att ge den diagnosen direkt, men troligen är det väl så. Nu hoppas jag bara blödande antingen avtar eller sätter igång ordentligt... Grav.test idag (imorse o nu på e.m) starkare än igår, men det är ju bara första dagen med blödning.

Åh :( vill gärna höra hur det går för dig, ta hand om dig<3
  • norrland91
    YaseminL skrev 2018-04-11 11:58:30 följande:

Gjorde första VUL hos KK för att jag vaknade upp med en minimal brun flytning (haha.......) men blev rädd där och då så fick en tid 2 dagar senare och allt såg jättebra ut, hjärtat tickade osv Sen andra VUL-et har jag bokat för egen hand hos privat gyn här i Malmö. Kostar 300 hos henne! Tyckte att det var värt det med tanke på att det är första barnet och det händer så mycket hos bebis nu i början så kan vara kul att jämföra bilderna då det bara kommer vara max 4 veckor mellan ultraljuden <3 Skriver du privat gyn (sen där du bor tex Malmö) på Eniro kommer det upp massvis för det mesta! Billigare att boka privat  :) 

Kram 

Tack för tipset! :)
  • norrland91

[quote=78625487][quote-nick]Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-11 15:11:33 följande:[/quote-nick]Min mage är så svullen och uppblåst-jag är i v 6. Men det ser mer ut som v 20......

Någon mer som känner sig svullen?[/

Jag är jättesvullen överallt, ansiktet, fingrar, magen. Så jobbigt.. känner mig inte fin direkt..

• norrland91
    Systeryster33 skrev 2018-04-11 17:00:42 följande:

Kul <3 hur mår du? Första möte hos bm? Jag ska på inskrivning 24/4 :)

Har också BF 18/12 :)
  • norrland91

Nån mer som är galet rädd för missfall??? Tar typ bort all glädje med min graviditet. Går bara runt och försöker förbereda mig på det värsta så jag inte skulle bli så ledsen. Fast jag vet ju att jag skulle bli helt förkrossad oavsett. Herregud hur ska jag stå ut med denna rädsla...

• norrland91
    Elliot1 skrev 2018-04-11 22:18:05 följande:

Jag har haft ett missfall och jag förstår precis hur du känner. Man är livrädd! Det är fruktansvärt att gå igenom men. Men jag tror det är bra att försöka tänka bort de tankarna, missfall får man ibland och det finns verkligen iiiingenting man kan göra åt det såhär tidigt. Det är kroppens sätt att säga att detta foster inte var livsdugligt.. Man kan inte förhindra det. Jag menar såklart inte att man inte får oroa sig, för det gör man och det är ju helt naturligt. Men försök verkligen att njuta och tänk att du väntar barn och inte väntar missfall. Tänk istället på alla graviditeter som faktiskt går bra. Händer det så händer det och då får man bryta ihop och komma igen.. <3

Tack <3
  • norrland91
    Systeryster33 skrev 2018-04-12 19:06:35 följande:

Bra dag det där :) hur är det med dig? Och när ska du på första besök?

Vi ska på samtal 23/4, längtar! Jag fattar inte att det är något där inne, längtar ihjäl mig efter att få göra ett vul/ul, vill se ett tickande hjärta <3 har inte så mycket symtom, jobbigast är att inte berätta till någon! Har berättat till närmsta vännerna hittills iaf :D hur mår du?
  • norrland91
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-13 05:46:51 följande:

Jag har blött i natt så med största sannolikhet är det missfall. Jag tackar för mig i denna tråd och önskar er alla lycka till med era graviditeter!

Åååh :( styrkekram<3
Svar på tråden BF December 2018