• Lilo91

BF December 2018

Hej på er!

Jag har precis plussat och enligt senaste mens ska BF vara 5/12. Jag är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Det är mitt andra barn och jag har en dotter som är 13 månader. Vi hade planerat ett syskon men tanken var att plusset skulle komma lite senare i vår så det skulle bli en 2019-bebis men vilken överraskning vi fick och vi är överlyckliga.

Någon som vill följas åt? Jag startar gärna en hemlig facebookgrupp om någon vill ansluta sig där också.

• Svar på tråden BF December 2018
  • Lovatic91
    Ullis90 skrev 2018-05-10 06:18:28 följande:

Jag stannar här :) Grattis till graviditeten!

Bor du i sthlm? :)
  • FrökenFlower
    dalkullaa skrev 2018-05-09 19:54:44 följande:

Här är en till som väntar barn i mitten på december. Har en 1.5 åring sen innan.

går alla med i fb gruppen eller finns det någon/några som stannar kvar här? :)

Jag stannar här tills det gått längre tid.
  • dalkullaa

Vad kul, då blir jag inte helt ensam här då :D

Hur långt gågna är alla?

Själv är jag i vecka 9 och ska på tidigt ultraljud på lördag pga ett ma före sonen och ett mf innan denna graviditet. Känns som man kanske kan pusta ut lite mer när man fått sett den lilla krabaten :)

• ValtersMamma

Hej alla!

Jag väntar första barnet och är bara i vecka 10+3 men har redan sjukt ont i höften nästan hela tiden. Någon mer som upplever samma? Kan det verkligen vara foglossning? Min barnmorska snackade om ligament som är stela och ovana men det börjar mer och mer kännas i typ skelettet och det suger ju verkligen om det ska vara såhär hela graviditeten... Nån som Harmångers teorier? Tips?

• Elons

Hallå, jag ansluter jag med plussade i början av april och är beräknad till 7 december???? jag är just nu i vecka 10(9+5). Detta är min första graviditet????

• Elons
    ValtersMamma skrev 2018-05-10 19:24:37 följande:

Hej alla!

Jag väntar första barnet och är bara i vecka 10+3 men har redan sjukt ont i höften nästan hela tiden. Någon mer som upplever samma? Kan det verkligen vara foglossning? Min barnmorska snackade om ligament som är stela och ovana men det börjar mer och mer kännas i typ skelettet och det suger ju verkligen om det ska vara såhär hela graviditeten... Nån som Harmångers teorier? Tips?

Jag hade liknande det du beskriver i v 6-7 fick flera ggr om dagen jätte ont i rygg och höfter, bm sa att det förmodligen var växtvärk och rekommenderade 2 alvedon vilket hjälpte. Fick även komma på ett tidigt ultraljud och allt såg bra ut! Ett tag efter gick det över och har inte haft ont sedan dess! I samma veva slutade jag ha mina vanliga tajta jeans och kör nu mjuka byxor eller gravid byxor. Kan inte garantera något men känns som det hjälpte:)
  • Ullis90
    Lovatic91 skrev 2018-05-10 08:20:44 följande:

Bor du i sthlm? :)

Jag bor i Finland :)
  • Baraentilligen

Vul idag och fick se vår lilla bebis! Allt såg riktigt bra ut så nu får jag andas ut lite innan kub om 2-3 veckor :)

Illamåendet är mildare nu, men jag har tappat aptiten för all mat som finns. Ingenting smakar som det brukar :/ Hade likadant tidigare graviditeter och gick upp väldigt lite i vikt då. Hoppas på mer viktuppgång nu, för det tär så på energin att gå upp för lite i vikt när man väger lite väl lite. Att inte få i sig mat leder sen till mer trötthet så det är ganska slött här just nu.

• Miniblåbär
    Elons skrev 2018-05-10 19:36:18 följande:

Hallå, jag ansluter jag med plussade i början av april och är beräknad till 7 december???? jag är just nu i vecka 10(9+5). Detta är min första graviditet????

Grattis! Vi är beräknade samma dag! :)
  • Beccha

Hej,

Går också gärna med i gruppen. Har också skickat förfrågan om att få vara med på Fb. Jag väntar mitt tredje barn och sambons första. Är beräknad till julafton (en riktig liten julklapp alltså). Var på ultraljud och fick se hjärtat ticka på. <3 Har nästa ul inplanerat den 14 juni, så om en månad alltså. Längtar som galen till dess. ;)

Svar på tråden BF December 2018