Inlägg från: Elons |Visa alla inlägg
  • Elons

BF December 2018

Hallå, jag ansluter jag med plussade i början av april och är beräknad till 7 december???? jag är just nu i vecka 10(9+5). Detta är min första graviditet????

• Elons
    ValtersMamma skrev 2018-05-10 19:24:37 följande:

Hej alla!

Jag väntar första barnet och är bara i vecka 10+3 men har redan sjukt ont i höften nästan hela tiden. Någon mer som upplever samma? Kan det verkligen vara foglossning? Min barnmorska snackade om ligament som är stela och ovana men det börjar mer och mer kännas i typ skelettet och det suger ju verkligen om det ska vara såhär hela graviditeten... Nån som Harmångers teorier? Tips?

Jag hade liknande det du beskriver i v 6-7 fick flera ggr om dagen jätte ont i rygg och höfter, bm sa att det förmodligen var växtvärk och rekommenderade 2 alvedon vilket hjälpte. Fick även komma på ett tidigt ultraljud och allt såg bra ut! Ett tag efter gick det över och har inte haft ont sedan dess! I samma veva slutade jag ha mina vanliga tajta jeans och kör nu mjuka byxor eller gravid byxor. Kan inte garantera något men känns som det hjälpte:)
Svar på tråden BF December 2018