Inlägg från: Ullis90 |Visa alla inlägg
  • Ullis90

BF December 2018

Hej på er! Plussade imorse, bf 20.12 om allt går vägen. Har en dotter på 7 år och fick ett missfall oktober 2017. Följer gärna med er här. Svårt att vara riktigt glad över plusset pga missfallet, men på mig så stämmer det väldigt bra att hoppet är det sista som överger en människa ????

• Ullis90

Jag stannar gärna kvar här också. Någon som vill dela med sig av sina gravsymptom?

Jag är 5+1, känns som tiden står still. Svullna bröst med varierande ömhet, svagt illamående som kommer och går och ett förskräckligt humör är några av mina symptom. Gråter åt ALLT och försöker hålla tillbaka raseriutbrott mot en jobbig kollega. Känner mig som en freak, ena dagen är jag hundra på att det är missfall och nästa dag så är symptomen där igen, blir galen av att vänta.

• Ullis90
    Bom90 skrev 2018-04-24 17:35:34 följande:

Jag går och tänker på missfall hela tiden... svårt att vara glad över det lilla pyret som finns där inne.. någon mer som har en konstant oro?

Jag är också orolig för missfall, hade MA förra hösten. Så jobbigt, går omkring och överanalyserar minsta lilla förändring i kroppen.
  • Ullis90
    Bliss89 skrev 2018-04-28 08:35:15 följande:

Är i vecka 8 (7+3) nu och mina symptom har sedan några dagar tillbaka försvunnit nästan helt och hållet. Det enda jag känner är att bröstvårtorna är lite ömma. Någon annan som varit med om detta?

Mina symptom höll på försvanna i början av vecka 6. Brösten kändes mindre och endast lite ömma. Några dagar senare kom ett lätt illamående och kväljningar när jag skulle borsta tänderna på morgonen. Nu känns inte brösten små mera utan det känns som att de har stabiliserat sig, kan ju inte växa tills de spränger heller :) försöker påminna mig själv att det är helt normalt att symptomen kommer och går, men efter att man haft ett missfall där symptomen avtog så överanalyseras allt som händer i kroppen tyvärr. Hoppas allt är ok för din del!
  • Ullis90

Någon annan som haft stick eller hugg i livmoderområdet? Kände lite när jag satt och sen när jag gick på toa och kissade så stack det till kraftigare och flera gånger. Blir ju nojjig med mindre! Dock inget blod så det är ju bra.

• Ullis90
    Jäniiis skrev 2018-04-29 20:25:20 följande:

Typ hela min förra graviditet högg det till då och då när jag kissade. Även denna gången har jag känt det någon gång. Tror inte det är något att oroa sig för. :)

Tack snälla för ditt svar, känns alltid bättre när någon annan känner likadant :)
  • Ullis90
    Småbarnsåren skrev 2018-05-04 11:29:42 följande:

Tiden har nog aldrig gått såhär långsamt! 

är det endast för mig?

känns som jag vart gravid en evighet men har inte ens gått in i vecka 7 enligt min app.

Helt av samma åsikt, känns som evigheter sen jag plussade. 7+1 idag. Suck!
  • Ullis90

Var på vul idag, 7+1 enligt det och ett tickande hjärta <3 känns så oerhört skönt att det fanns ett levande foster denna gång. Rekommenderar alla oroliga gravida att göra ett tidigt ultraljud. Jag gick privat, hade inte nerver att vänta till v 12 då det rutinmässiga görs (i Finland iaf). Känner mig lite lugnare nu.

• Ullis90
    Baraentilligen skrev 2018-05-05 20:21:52 följande:

Kommer också att gå privat men i vecka 8+4, om en vecka ungefär :) Ska bli så skönt att få veta hur det står till där inne.

Precis, då behöver man inte oroa sig så mycket i onödan.
  • Ullis90
    dalkullaa skrev 2018-05-09 19:54:44 följande:

Här är en till som väntar barn i mitten på december. Har en 1.5 åring sen innan.

går alla med i fb gruppen eller finns det någon/några som stannar kvar här? :)

Jag stannar här :) Grattis till graviditeten!
  • Ullis90
    Lovatic91 skrev 2018-05-10 08:20:44 följande:

Bor du i sthlm? :)

Jag bor i Finland :)
Svar på tråden BF December 2018