• sussjohansson

Vi som vill plussa i oktober

Halva september har hunnit gå och vi är säkert några som fått mensen nu i september och istället hoppas på plus i oktober? Välkommen hit isåfall <3 

• Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober
  • vill2017
    Isathe skrev 2017-10-16 17:31:02 följande:
    Vi är 31 båda två så de är väl egentligen inte heller någon ålder. Alla i min omgivning blir också gravida direkt, de är lite tufft.

Jag har ju inte haft några symtom alls förutom i lördags, men de är väl bara avvakta och se. Har tänkt ge det denna vecka annars ringa gyn.
    Jag tänkte gå och kolla lite blodprover för att se att alla värden ser bra ut. Ibland kan man ju ha problem med sköldkörteln utan att veta om det. Känns bra att i alla fall försöka göra något åt problemet:)

Sen behöver jag nog egentligen allmänt stressa ner lite vad gäller barnproduktionen, men jag kan inte hitta något bra sätt. Funderade på akupunktur eller nåt liknanande, haha! Har du några tips?
  • Isathe
    vill2017 skrev 2017-10-17 15:06:53 följande:
    Jag tänkte gå och kolla lite blodprover för att se att alla värden ser bra ut. Ibland kan man ju ha problem med sköldkörteln utan att veta om det. Känns bra att i alla fall försöka göra något åt problemet:)

Sen behöver jag nog egentligen allmänt stressa ner lite vad gäller barnproduktionen, men jag kan inte hitta något bra sätt. Funderade på akupunktur eller nåt liknanande, haha! Har du några tips?
    Jag har kollat min sköldkörtel och den var bra. Nu är de bara min pco och övervikt som kan ställa till de hela.
    Hur länge hade ni försökt? Vi har försökt sedan februari. Å visst börjar de bli frustrerande när kompis efter kompis plussar...

Näää, har tyvärr inga bra förslag på vad man kan hitta på för att stressa ner och tänka på annat. Men akupunktur sägs ju kunna hjälpa när man vill skaffa barn, så man kanske ska prova det helt enkelt..
  • vill2017
    Isathe skrev 2017-10-17 15:15:21 följande:
    Jag har kollat min sköldkörtel och den var bra. Nu är de bara min pco och övervikt som kan ställa till de hela.
    Hur länge hade ni försökt? Vi har försökt sedan februari. Å visst börjar de bli frustrerande när kompis efter kompis plussar...

Näää, har tyvärr inga bra förslag på vad man kan hitta på för att stressa ner och tänka på annat. Men akupunktur sägs ju kunna hjälpa när man vill skaffa barn, så man kanske ska prova det helt enkelt..
    Jag började med LCHF för 7 veckor sedan och har gått ner 4 kg hittills :) En jätteskön diet med god mat dessutom så det kan jag verkligen tipsa om. Det tar också lite fokus från utebliven graviditet faktiskt :) Magen blev också väldigt mycket bättre!

Vi har försökt sedan mars och började redan i maj med ägglossningstest när jag faktiskt upptäckte hur lång menscykel jag har. Den är i snitt på 35 dagar.

Jag tycker det är rätt skönt att bara ha i bakhuvudet att det finns hjälp att få efter ett år.
  • Anonym (Förvirrad)

Hoppar in här, jag är på bim+4, ingen mens i sikte. Gjorde 2 st cb plus som visade svaaagt pos igår. Imorse visade digitalt "inte gravid" någon mer som varit med om detta?

• saijda
    kna1 skrev 2017-10-17 06:32:57 följande:

Har hört exakt samma, en av mina närmsta vänner försökte bli gravid med sin kille länge men de blev aldrig så. 3 månader in med nya killen blev dem gravida, nu har dem tre barn!

Du måste berätta hur de går sen! Om du plussar! Man hoppas ju att alla symtom är ett litet frö och inte mens ????

Ah det är galet vad kroppen är mystisk ändå! Man vet ju aldrig hur den fungerar känns det som ibland :o

Jag hoppas så innerligt att det är ett litet frö och inte mensen. Jag har väntat i 2 år på att min man skulle bli ?redo? för barn. Men jag funderar på att vänta till iaf den 20/10 då det är exakt en månad sedan jag hade mens, eller vad man ska säga.

Usch detta är nervöst och invigt pga sån grov barnlängtan :(

Självklart berättar jag om det är ett plus såå pirrigt detta!

När har du BIM? Känner du några fler symtom? ( vet att jag har frågat men hittar inte svaret) :(
  • saijda
    kna1 skrev 2017-10-17 06:32:57 följande:

Har hört exakt samma, en av mina närmsta vänner försökte bli gravid med sin kille länge men de blev aldrig så. 3 månader in med nya killen blev dem gravida, nu har dem tre barn!

Du måste berätta hur de går sen! Om du plussar! Man hoppas ju att alla symtom är ett litet frö och inte mens ????

Ah det är galet vad kroppen är mystisk ändå! Man vet ju aldrig hur den fungerar känns det som ibland :o

Jag hoppas så innerligt att det är ett litet frö och inte mensen. Jag har väntat i 2 år på att min man skulle bli ?redo? för barn. Men jag funderar på att vänta till iaf den 20/10 då det är exakt en månad sedan jag hade mens, eller vad man ska säga.

Usch detta är nervöst och invigt pga sån grov barnlängtan :(

Självklart berättar jag om det är ett plus såå pirrigt detta!

När har du BIM? Känner du några fler symtom? ( vet att jag har frågat men hittar inte svaret) :(
  • saijda
    Anonym (Förvirrad) skrev 2017-10-17 16:30:24 följande:

Hoppar in här, jag är på bim+4, ingen mens i sikte. Gjorde 2 st cb plus som visade svaaagt pos igår. Imorse visade digitalt "inte gravid" någon mer som varit med om detta?

Kollade du testen efter den rekommenderade tiden eller enligt instruktioner? Jag har läst på lite olika forum/diskussioner att det finns olika graviditetstester som visar olika pga nivån på hcg-nivån. Det vill säga det hormonet som bara framstår när man är gravid :)
  • saijda

[quote=78107759][quote-nick]Septemberlöv skrev 2017-10-17 10:16:49 följande:[/quote-nick]Hej!

Vad betyder BIM är det dagen som är beräknad mens? ÄL är ägglossning?

Herregud, vi har precis bestämt för att börja försöka. Jag fick barn för 10 år sedan men pga den graviditeten, förlossningen och sen en separation så har jag inte vågat/kunnat innan.

Känner mig rookie :) :)[/quote

BIM står för beräknad icke mens. Det vill säga den dagen du ska ha mens men förhoppningsvis är gravid istället :) BIM+1 Är dagen efter Beräknad Icke Mens osv.

Exakt äl står för ägglossning.

• kna1

Har BIM idag, ingen mens och de som jag trodde va mensvärk igår har försvunnit helt, jag brukar dock inte få mensvärk innan mensen utan typ en halvtimme innan jag blöder bara. Ska bli spännande att se om mensen kmr nu, imorgon BIM +1. Har inte tagit Gravtest idag, vågar inte.. Tror bara de ska visa negativt :(

• saijda
    kna1 skrev 2017-10-17 17:37:25 följande:

Har BIM idag, ingen mens och de som jag trodde va mensvärk igår har försvunnit helt, jag brukar dock inte få mensvärk innan mensen utan typ en halvtimme innan jag blöder bara. Ska bli spännande att se om mensen kmr nu, imorgon BIM +1. Har inte tagit Gravtest idag, vågar inte.. Tror bara de ska visa negativt :(

Åh vännen jag förstår känslan! Jag brukar också ha mensvärk så som du har. Men mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda.

Samma känsla här vågar inte heller :(
Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober