• sussjohansson

Vi som vill plussa i oktober

Halva september har hunnit gå och vi är säkert några som fått mensen nu i september och istället hoppas på plus i oktober? Välkommen hit isåfall <3 

• Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober
  • kna1
    saijda skrev 2017-10-16 22:24:05 följande:

Ah så man vet ju aldrig! Har just nu samma symtom som dig med mensvärk liknande smärta, men också illamående sedan någon vecka (-om inte mer) tillbaka plus svullna och ömma bröst. Får se om det är PMS eller det man önskar sig. Men känns helt sjukt svårt att hålla sig från att inte göra ett test. :o

Jo men det var inte med min man, därför vet man ju inte kombinationen med varandra (däremot har han en abort från tidigare också) men man vet ju ändå inte. Jag har en bekant som berättade om en kvinna hon kände som inte kunde inte bli gravid med sin dåvarande man , de försökte i många år. När hon sedan träffade en ny så gick det direkt. Kroppen är märklig!

Så är nervös över det! Jag har samma rädsla som dig. Tänk om man inte kan bli gravid :(

Oj långt svar hoppas du orkar läsa detta :)

Har hört exakt samma, en av mina närmsta vänner försökte bli gravid med sin kille länge men de blev aldrig så. 3 månader in med nya killen blev dem gravida, nu har dem tre barn!

Du måste berätta hur de går sen! Om du plussar! Man hoppas ju att alla symtom är ett litet frö och inte mens ????
  • Daria111

Lite uppdatering ! Igår kom mensen på dag 21 :( brukar inte ha det så tidigt skulle få min mens 20/10 eller 21/10 har cirkel 26_27 dagar mellan menstration annars !

Lycka till ni andra stannar kvar ägglosning 28/10

• Julie17
    saijda skrev 2017-10-16 22:24:05 följande:
    Ah så man vet ju aldrig! Har just nu samma symtom som dig med mensvärk liknande smärta, men också illamående sedan någon vecka (-om inte mer) tillbaka plus svullna och ömma bröst. Får se om det är PMS eller det man önskar sig. Men känns helt sjukt svårt att hålla sig från att inte göra ett test. :o

Jo men det var inte med min man, därför vet man ju inte kombinationen med varandra (däremot har han en abort från tidigare också) men man vet ju ändå inte. Jag har en bekant som berättade om en kvinna hon kände som inte kunde inte bli gravid med sin dåvarande man , de försökte i många år. När hon sedan träffade en ny så gick det direkt. Kroppen är märklig!

Så är nervös över det! Jag har samma rädsla som dig. Tänk om man inte kan bli gravid :(

Oj långt svar hoppas du orkar läsa detta :)

Huh, det där är jag också jättenervös över! Sambon har två barn sen innan som kom till oplanerat och tydligen väldigt lätt. Han verkar nu lite uppe bland molnen i att det ska gå lika lätt med mig.. men jag vet ju att olika par matchar olika bra på det planet och det är ju inte säkert att man kan över huvud taget.. skrämmande tanke!

• Jooosen

Bim -2. Massa flytningar! Brukar va torr. Inga ömma pmsbröst efter äl som ja brukar. Men lite ömma nu. Tror ja inte hade äl den månad men hoppas på plus nu!! 7e försöket. Någon som har barn innan, hur va era flytningar haha?

Försöker med första barnet sen april 2017
  • saijda
    Julie17 skrev 2017-10-17 08:38:01 följande:

Huh, det där är jag också jättenervös över! Sambon har två barn sen innan som kom till oplanerat och tydligen väldigt lätt. Han verkar nu lite uppe bland molnen i att det ska gå lika lätt med mig.. men jag vet ju att olika par matchar olika bra på det planet och det är ju inte säkert att man kan över huvud taget.. skrämmande tanke!

Min man är likadan, hans gener är tydligen jätte bra. Alla har fått barn i stort sett på första försöket. Men som du säger så matchar man olika så man vet ju aldrig. Är sjukt nervös med!

Har värre spänningar typ som molvärk i livmodern och brännande känsla i äggstockarna. BIM imorgon tidigast om appen stämmer.

Har du några symtom ännu? När har du BIM?
  • Julie17
    saijda skrev 2017-10-17 08:49:37 följande:
    Min man är likadan, hans gener är tydligen jätte bra. Alla har fått barn i stort sett på första försöket. Men som du säger så matchar man olika så man vet ju aldrig. Är sjukt nervös med!

Har värre spänningar typ som molvärk i livmodern och brännande känsla i äggstockarna. BIM imorgon tidigast om appen stämmer.

Har du några symtom ännu? När har du BIM?

Jag är bara på ÄL+3 än så länge så jag väntar med spänning på att se om några symtom dyker upp, olidlig väntan! 
    Tänker du testa i morgon? =)

Dessvärre är jag själv IVF-barn och mina syskon likaså, man vet ju aldrig om det följer med arvet. Mina föräldrar har dock blivit gravida på naturlig väg också, så håller tummarna för att genetiken är på min sida!

• Septemberlöv

Hej!

Vad betyder BIM är det dagen som är beräknad mens? ÄL är ägglossning?

Herregud, vi har precis bestämt för att börja försöka. Jag fick barn för 10 år sedan men pga den graviditeten, förlossningen och sen en separation så har jag inte vågat/kunnat innan.

Känner mig rookie :) :)

• tiiitti

Hoppar in här. Tog ut min spiral den 25/9. Fick mens den 27/9. Har ingen jättebra koll på när ÄL va men enligt app den 11/10. Har haft jättemycket gravidsymtom de senaste dagarna, men känns ju lite väl tidigt att ha det redan?
    BIM den 25/10

• saijda
    Julie17 skrev 2017-10-17 10:13:48 följande:

Jag är bara på ÄL+3 än så länge så jag väntar med spänning på att se om några symtom dyker upp, olidlig väntan! 

Tänker du testa i morgon? =)

Dessvärre är jag själv IVF-barn och mina syskon likaså, man vet ju aldrig om det följer med arvet. Mina föräldrar har dock blivit gravida på naturlig väg också, så håller tummarna för att genetiken är på min sida!

Jaha okej, vet att väntan är jobbig känns som det är hundra år sedan ÄL var haha ^^ Förra månaden hade jag mens den 20e, men enligt appen så har jag imorgon, får se om jag vågar! Är så rädd att bli besviken :o

Åh då förstår jag din oro. Vi håller tummarna för oss båda! :)
  • vill2017
    Anonym (CA) skrev 2017-10-16 20:25:50 följande:
    Samma här! Också försök 7 med första. Börjar kännas hopplöst:(
    Nu ska vi inte ge upp hoppet! :)
    Jag tänkte gå och ta lite blodprover för att kolla att allt ser normalt ut där i alla fall.

Med tanke på att det är så många som måste vänta 7-9 månader så är vi nog inte unika. Vi har nog bara inte träffat rätt. Inte så lätt i och för sig när varje samlag blir mer och mer mekaniskt..
Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober