• sussjohansson

Vi som vill plussa i oktober

Halva september har hunnit gå och vi är säkert några som fått mensen nu i september och istället hoppas på plus i oktober? Välkommen hit isåfall <3 

• Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober
  • tjugofemton

Jag är väldigt förvirrad. Fick positivt ägglossningstest för 10 dagar sedan. Tog ett idag på BIM-4 och fick positivt ägglossningstest idag igen?! Tog graviditetstest också men var såklart negativt. Någon som varit med om samma? Har jag alltså ägglossning igen?

• Enmsik

Hade mens den 7 september alltså bim runt förra torsdagen den 5 oktober. Men sedan fick jag en blödning som varade tre dagar den 22 september och enligt den ska då bim vara nästa fredag (den 20 oktober). Nu till en liten undrade. 13 oktober fick jag ett svagt men tydligt plus, men den 14 visade det negativt. Har inte ont eller så men enligt de båda blödningarna så är det antingen bim+7 eller bim-7 som jag plussade på. Antar att det är bim-7, men hoppas få fler plus senare i veckan. Någon som varit med om liknade?? Tacksam för svar!

• Isathe

Jaha..... Blir så ledsen, hade BIM i fredags, då en cykellängd på 30 dagar. Min längsta cykel har varit på 31 dagar så även under gårdagen kunde mensen kommit. Hade igår kväll som träningsvärk långt ner i magen och kände mig svullen, svårt att ha jeansen knäppta.

Testade imorse med RFSU sticka som är helt blank... Skulle bara vilja gråta. Fy fan va kroppen kan lura en med massa symtom!!!

• Mjumju

Hej! Hoppar in här då jag har BIM på fredag.

Först och främst Grattis till alla som plussat! ????

Vi har försökt med första barnet i 1 år och 8 månader, hopp om pluss minskar var månad. Haft stark molvärk i mage och ryggslut sedan ÄL, brösten är ådriga och en storlek större. Dock har jag haft dessa symtom sedan vi började försöka men inte så här starkt.

Dum som man är så kunde jag ej motstå att testa idag (BIM - 5) men precis som väntat så var det negativt.

Bara att vänta in BIM..

• kna1

Hej! Smiter in här jag också, jag slutade med P piller i somras och detta är vårt första riktiga försök med första barnet. Använde ÄL test och fick en fin stegring och vi myste varannan dag fram till ÄL (enligt test) även kvällen då äl testet gav ordentligt utslag så nu hoppas vi!

Är 2 dagar ifrån förväntad mens nu, har (såklart...) tagit test redan som blev negativt så nu väntar jag till BIM för att testa igen men de e svårt att hålla sig! Kul att följa alla här!

• saijda

Hej! Jag är ny på denna sida men har följt denna tråd från start. Jag (23 år) och min man (22år) är inne på första försöket sedan jag slutade med Azalia mini-piller den 9 augusti (hade mirena innan som jag tog ut i mars efter 4,5 år) Hade min första mens från 20 till 23 september. Osäker på när ägglossningen skedde men enligt appen hade jag det den 3 oktober men chans att bli gravid mellan 25 september och 5 oktober. Enligt app är BIM tidigast 18 oktober.

Just nu är symtomen att mår jag illa sedan några dagar tillbaka, har haft sura uppstötningar och känts som jag ska spy. Även brösten är ömma och svullna. Haft brännande känsla i äggstockarna till och från. Vet att det lika gärna kan vara symtom för mensen också.

Håller tummarna för att vi alla lyckas denna månad!o

• Daria111
    vickanj82 skrev 2017-10-15 07:36:58 följande:

känt mig så osäker sedan svagt test i fredags. Men nu kan nog vara lugn :) Känns så overkligt men jag är så glad :D Finns det någon grupp att hoppa in i för oss som plussat?

Ska även ta digitalt på onsdag dvs Bim.

åh grattis och lycka till med graviditeten
  • Queva

Bim -5 idag och så blankt det kan bli.. även tagit äl tester men bara svaga sträck så.. Antar det inte blivit denna månaden heller. :(

• kna1

[quote=78101302][quote-nick]tjugofemton skrev 2017-10-15 08:19:26 följande:[/quote-nick][/quote]

Kan det inte betyda att du är gravid? ÄL tester ger ju utslag på hcg också, det kanske bara är så att ÄL testet är känsligare? Vill inte ge falska förhoppningar men har läst några som sett på ÄL test att de varit gravida.

Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober