Vi som vill plussa i oktober
Halva september har hunnit gå och vi är säkert några som fått mensen nu i september och istället hoppas på plus i oktober? Välkommen hit isåfall <3
Halva september har hunnit gå och vi är säkert några som fått mensen nu i september och istället hoppas på plus i oktober? Välkommen hit isåfall <3
Kul! Är också på försök 1 (aktivt) och har också BIM runt 29-31 okt, fast kan lika gärna bli 1-2 november egentligen med lite dålig koll på ngt oregelbunden cykel :P
ÄL-testen ska ge positivt utslag 24-48 timmar innan själva ÄL sker. Så kanske hade du haft positivt test igår? De bleknar rätt fort efter ÄL har ja tyckt att det verkar som.. Vet att det rekommenderas att ta testerna mellan 10.00-20.00 på dagen och att ta flera dagar i följd :)
Allt är väldigt nytt för mig också =) Jag har ett par olika appar och testar ÄL-tester när det närmar sig men det är verkligen svårt när man inte är van. NC har jag inte provat och tempa verkar krångligt, haha.
Förra cykeln hade jag äl dag 22-23 nånstans enligt test och mös till det på helt fel datum tydligen! Är första månaden nu som jag testat kontinuerligt med äl-tester men verkar skilja sig jättemycket beroende på märke och det är superlurigt ändå att veta om det är positivt eller ej. Som tur va hade jag världens äl-smärtor i lördags och test var positivt på förmiddagen så förmodligen var det äl strax efter det eller i söndags. Hade lite mys fredag och söndag och nu är väntan olidligt lång!
Ja första här också. Vi båda fyller 30 nästa år så vi är ju fortfarande i en ung ålder. Konstigt nog så verkar det som att alla omkring oss blir gravida på första eller andra försöket.
Det jag försöker göra när allt känns deppigt är att sluta tänka på det och istället försöka unna mig lyx som jag inte kommer att kunna göra med en bebis på samma sätt. Jag har idag haft lite molande värk idag men det är ytterst lite. Känns precis som förra månaden så jag tror inte heller att det blir något plus i oktober tyvärr :(
@kna1 åh jag förstår! Det är inte lätt att hålla sig från att inte ta ett test. Jag ska försöka hålla mig med. Men man vill ju så gärna! :o
Jag har varit gravid en gång tidigare (blev trots cerazette) men valde att göra en abort tyvärr och det enda symtomet jag hade då var uppblåst mage. Så man vet ju aldrig :)
Då har vi nästan samma! Håller tummarna för oss båda:)
Hej,
Vi har försökt med första sedan mars 2017. Hur känner du dig?
I helgen fick jag reda på att en av mina närmaste kollegor (samma ålder som jag) är gravid och jag bröt ihop totalt när jag kom hem :(
Har BIM den 21/10 och hade ÄL 7/10.
Samma här! Också försök 7 med första. Börjar kännas hopplöst:(
Jasså! Ja vi får se, har haft början på mensvärk idag så det känns som om mensen är påväg så det är bara att vänta och se, Gravtest har inte visat något hittills iaf.
Skönt att veta att man kan bli gravid iaf! Jag anar att jag haft ett tidigt missfall för några månader sedan, de kunde nog inte varit något annat.. men känner ändå en rädsla över att inte kunna bli gravid!
Är på BIM -6 idag. Börjar få svårt att hålla mig till BIM med att testa.
Funderar därför på att köpa testlagrets stickor imorgon och testa på onsdag eller torsdag. Är dessa stickor bra och tror ni det är värt att testa på BIM-4?