• saijda

Vi som vill plussa i oktober

Hej! Jag är ny på denna sida men har följt denna tråd från start. Jag (23 år) och min man (22år) är inne på första försöket sedan jag slutade med Azalia mini-piller den 9 augusti (hade mirena innan som jag tog ut i mars efter 4,5 år) Hade min första mens från 20 till 23 september. Osäker på när ägglossningen skedde men enligt appen hade jag det den 3 oktober men chans att bli gravid mellan 25 september och 5 oktober. Enligt app är BIM tidigast 18 oktober.

Just nu är symtomen att mår jag illa sedan några dagar tillbaka, har haft sura uppstötningar och känts som jag ska spy. Även brösten är ömma och svullna. Haft brännande känsla i äggstockarna till och från. Vet att det lika gärna kan vara symtom för mensen också.

Håller tummarna för att vi alla lyckas denna månad!o

• saijda

@kna1 tack! Håller tummarna för dig också. Hoppas det blir ett plus i oktober. BIM tidigast om två dagar för mig. När har du BIM?

• saijda

@kna1 åh jag förstår! Det är inte lätt att hålla sig från att inte ta ett test. Jag ska försöka hålla mig med. Men man vill ju så gärna! :o

Jag har varit gravid en gång tidigare (blev trots cerazette) men valde att göra en abort tyvärr och det enda symtomet jag hade då var uppblåst mage. Så man vet ju aldrig :)

• saijda
    kna1 skrev 2017-10-16 19:06:19 följande:

Jasså! Ja vi får se, har haft början på mensvärk idag så det känns som om mensen är påväg så det är bara att vänta och se, Gravtest har inte visat något hittills iaf.

Skönt att veta att man kan bli gravid iaf! Jag anar att jag haft ett tidigt missfall för några månader sedan, de kunde nog inte varit något annat.. men känner ändå en rädsla över att inte kunna bli gravid!

Ah så man vet ju aldrig! Har just nu samma symtom som dig med mensvärk liknande smärta, men också illamående sedan någon vecka (-om inte mer) tillbaka plus svullna och ömma bröst. Får se om det är PMS eller det man önskar sig. Men känns helt sjukt svårt att hålla sig från att inte göra ett test. :o

Jo men det var inte med min man, därför vet man ju inte kombinationen med varandra (däremot har han en abort från tidigare också) men man vet ju ändå inte. Jag har en bekant som berättade om en kvinna hon kände som inte kunde inte bli gravid med sin dåvarande man , de försökte i många år. När hon sedan träffade en ny så gick det direkt. Kroppen är märklig!

Så är nervös över det! Jag har samma rädsla som dig. Tänk om man inte kan bli gravid :(

Oj långt svar hoppas du orkar läsa detta :)
  • saijda
    Julie17 skrev 2017-10-17 08:38:01 följande:

Huh, det där är jag också jättenervös över! Sambon har två barn sen innan som kom till oplanerat och tydligen väldigt lätt. Han verkar nu lite uppe bland molnen i att det ska gå lika lätt med mig.. men jag vet ju att olika par matchar olika bra på det planet och det är ju inte säkert att man kan över huvud taget.. skrämmande tanke!

Min man är likadan, hans gener är tydligen jätte bra. Alla har fått barn i stort sett på första försöket. Men som du säger så matchar man olika så man vet ju aldrig. Är sjukt nervös med!

Har värre spänningar typ som molvärk i livmodern och brännande känsla i äggstockarna. BIM imorgon tidigast om appen stämmer.

Har du några symtom ännu? När har du BIM?
  • saijda
    Julie17 skrev 2017-10-17 10:13:48 följande:

Jag är bara på ÄL+3 än så länge så jag väntar med spänning på att se om några symtom dyker upp, olidlig väntan! 

Tänker du testa i morgon? =)

Dessvärre är jag själv IVF-barn och mina syskon likaså, man vet ju aldrig om det följer med arvet. Mina föräldrar har dock blivit gravida på naturlig väg också, så håller tummarna för att genetiken är på min sida!

Jaha okej, vet att väntan är jobbig känns som det är hundra år sedan ÄL var haha ^^ Förra månaden hade jag mens den 20e, men enligt appen så har jag imorgon, får se om jag vågar! Är så rädd att bli besviken :o

Åh då förstår jag din oro. Vi håller tummarna för oss båda! :)
  • saijda
    kna1 skrev 2017-10-17 06:32:57 följande:

Har hört exakt samma, en av mina närmsta vänner försökte bli gravid med sin kille länge men de blev aldrig så. 3 månader in med nya killen blev dem gravida, nu har dem tre barn!

Du måste berätta hur de går sen! Om du plussar! Man hoppas ju att alla symtom är ett litet frö och inte mens ????

Ah det är galet vad kroppen är mystisk ändå! Man vet ju aldrig hur den fungerar känns det som ibland :o

Jag hoppas så innerligt att det är ett litet frö och inte mensen. Jag har väntat i 2 år på att min man skulle bli ?redo? för barn. Men jag funderar på att vänta till iaf den 20/10 då det är exakt en månad sedan jag hade mens, eller vad man ska säga.

Usch detta är nervöst och invigt pga sån grov barnlängtan :(

Självklart berättar jag om det är ett plus såå pirrigt detta!

När har du BIM? Känner du några fler symtom? ( vet att jag har frågat men hittar inte svaret) :(
  • saijda
    kna1 skrev 2017-10-17 06:32:57 följande:

Har hört exakt samma, en av mina närmsta vänner försökte bli gravid med sin kille länge men de blev aldrig så. 3 månader in med nya killen blev dem gravida, nu har dem tre barn!

Du måste berätta hur de går sen! Om du plussar! Man hoppas ju att alla symtom är ett litet frö och inte mens ????

Ah det är galet vad kroppen är mystisk ändå! Man vet ju aldrig hur den fungerar känns det som ibland :o

Jag hoppas så innerligt att det är ett litet frö och inte mensen. Jag har väntat i 2 år på att min man skulle bli ?redo? för barn. Men jag funderar på att vänta till iaf den 20/10 då det är exakt en månad sedan jag hade mens, eller vad man ska säga.

Usch detta är nervöst och invigt pga sån grov barnlängtan :(

Självklart berättar jag om det är ett plus såå pirrigt detta!

När har du BIM? Känner du några fler symtom? ( vet att jag har frågat men hittar inte svaret) :(
  • saijda
    Anonym (Förvirrad) skrev 2017-10-17 16:30:24 följande:

Hoppar in här, jag är på bim+4, ingen mens i sikte. Gjorde 2 st cb plus som visade svaaagt pos igår. Imorse visade digitalt "inte gravid" någon mer som varit med om detta?

Kollade du testen efter den rekommenderade tiden eller enligt instruktioner? Jag har läst på lite olika forum/diskussioner att det finns olika graviditetstester som visar olika pga nivån på hcg-nivån. Det vill säga det hormonet som bara framstår när man är gravid :)
  • saijda

[quote=78107759][quote-nick]Septemberlöv skrev 2017-10-17 10:16:49 följande:[/quote-nick]Hej!

Vad betyder BIM är det dagen som är beräknad mens? ÄL är ägglossning?

Herregud, vi har precis bestämt för att börja försöka. Jag fick barn för 10 år sedan men pga den graviditeten, förlossningen och sen en separation så har jag inte vågat/kunnat innan.

Känner mig rookie :) :)[/quote

BIM står för beräknad icke mens. Det vill säga den dagen du ska ha mens men förhoppningsvis är gravid istället :) BIM+1 Är dagen efter Beräknad Icke Mens osv.

Exakt äl står för ägglossning.

Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober