• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Blackfrost

Hej, hoppar in här. Jag har följt lite innan.

Vi bestämde nyligen för att göra försök på en trea. Alltså två barn tidigare. Jag har blivit tidigare gravid på första försöket med första barnet och typ fjärde försöket med andra (dock på första cyckel utan att amma). Så jag har blivit gravid lätt. Jag är nu 36 år och det var över 5 år sen sist. Sen enligt gyn har jag endometrios, dock troligen har haft det även innan men sen 1 år har det varit hemskt vid mensen. Jag ska tillbaka om 6 månader om ingen resultat.

Jag hade sista mensen 26/9 och idag borde då vara -2 BIM. Jag har haft super ont i brösten i en veckas tid nu. Liksom brinnande/svidande känsla i bröstvårtor. Som om mjölken börjar rinna. Hade inte så så tidigt med tidigare graviteterna. Känner också konstiga dofter och lite hugg i underlivet vilket jag känt bara när jag varit gravid. Men tog ett test imorse och det var neg. :( Är rätt ledsen för jag har varit så säker pg av symptom. Jag hoppas att jag testat bara för tidigt men börjar mentalt förbereda att mensen dyker upp under veckan...

• Sally8585

Hej! Jag och min man har väl egentligen inte försökt så där jätte seriöst men vi hade sex 2 dagar innan äl. Min mens är 5 dagar sen, så av ren nyfikenhet och brist på andra test så använde jag mig av äl test. Kan det påvisa graviditet? Eller är det så där starkt för att mensen är på ingång? Tacksam för svar :) ska köpa ett grav test senare såklart :)

• Blackfrost
    Sally8585 skrev 2017-10-22 09:57:57 följande:

Hej! Jag och min man har väl egentligen inte försökt så där jätte seriöst men vi hade sex 2 dagar innan äl. Min mens är 5 dagar sen, så av ren nyfikenhet och brist på andra test så använde jag mig av äl test. Kan det påvisa graviditet? Eller är det så där starkt för att mensen är på ingång? Tacksam för svar :) ska köpa ett grav test senare såklart :)

Så upptäckte jag första gången jag var gravid. Fick den första och enda smiley på äl test. Grattis! Bekräfta dock med grav test.
  • Sally8585
    Blackfrost skrev 2017-10-22 10:10:45 följande:

Så upptäckte jag första gången jag var gravid. Fick den första och enda smiley på äl test. Grattis! Bekräfta dock med grav test.

Nu blir jag helt nipprig! Haha. Ska köpa ett gravtest imorgon och se om det ger utslag :D tack för att du tog dig tid att svara mig :-*
  • Gutterflower1

Hej, jag hoppar in här!. Äl+5. Bim 31/10!

Igår kände jag som ett nyp i nedre delen av magen och idag stickningar ca 10 gånger gång på gång på exakt samma ställe. Kan det va ett tecken? Annars inga symtom alls, men såklart tidigt..

Hoppas på plus denna gången!

• knivskrik

Fick mens i torsdags, så vi siktar mot november och försök 5!

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Mayaaaa
    Gutterflower1 skrev 2017-10-22 10:40:18 följande:

Hej, jag hoppar in här!. Äl+5. Bim 31/10!

Igår kände jag som ett nyp i nedre delen av magen och idag stickningar ca 10 gånger gång på gång på exakt samma ställe. Kan det va ett tecken? Annars inga symtom alls, men såklart tidigt..

Hoppas på plus denna gången!

Hej hej

Vad kul , är också på äl+5 och bim 30okt :)

Samma sak känner inga symtom förutom väldigt svag mensvärk lite då och då :)
  • Ungmensäker

Godkväll! Gjorde ett test i går på bim-5 negativt. Ikväll när jag och min sambo hade sex så fick jag orgasm och fick super ont i magen (livmodern) så ont att vi fick sluta att ha sex. Aldrig känt så innan. Har haft molvärk varje dag sen äl men tänkt att det kan ju vara nåt annat också. Tänkte testa imorgon bitti igen men tror ni det kan vara ett symptom? På att jag är gravid?

• Iamlalex

Jag är på bim-3 idag och jag känner fortfarande mensvärk (har haft det sen ÄL) sjuuukt ont i ena bröstet och lite ont i andra bröstet. Ont i svankryggen också till och från. Hoppas!

• Lillefiddelin

BIM -1 idag, fortfarande negativt på test. Tog sista testet jag hade hemma idag.. nu struntar jag i att testa mer tror jag. Känner mig inte gravid så mensen kommer väl komma.

Beställer hem test i veckan till nästa månad. Hänger kvar i denna tråd tills mensen kommer (hoppet är ju de sista som försvinner)

Svar på tråden Bim oktober 2017