Inlägg från: Ungmensäker |Visa alla inlägg
  • Ungmensäker

Bim oktober 2017

Hjälp mig tjejer! Är på dag 28 idag, brukar ha 36 dagar ca till mens. Brukar ha ägglossning dag 23-24 men denna månaden har jag inte haft superkoll för vi har sagt att vi ska ta det som det kommer. Har inte fått något positivt ägglossningstest denna månaden men imorse tog jag 1 graviditetstest och 1 ägglossnibgstest och fick positivt på ägglossningstestet? Kan jag verkligen ha ägglossbing nu? Har mått illa nu i några dagar och haft ont i magen ganska mycket.

• Ungmensäker
    Brittsommar skrev 2017-10-12 09:38:15 följande:

Ägglossning kan ibland vara sen av olika anledningar så det är möjligt att du har det nu. Mår själv illa när jag har äl. Eller så reagerar den på att du är nära mens det händer med. Ett sista alternativ är att du är gravid och de ökade hormonerna påverkar ältrstet men gravidt estet är inte tillräckligt känsligt att plocka upp det än.

Rekommenderar att mysa på bara ifall och testa igen om 2 dagar.

Tack så jätte mycket för svar!! Vi hade sex nu ikväll och hela sexet hade jag jätte ont i höger äggstock!! Har aldrig haft så innan men hört att man kan känna så vid ägglossning så antagligen har jag ägglossning nu då! Vi hoppas på det bästa, vet inte ens vilket försök vi är på. Ca 8:e försöket första barnet
  • Ungmensäker

Hej! Behöver lite råd nu igen. Jag fick positivt ägglossningstest cd28 och hade då sex, har sen dess haft riktig molvärk och mått illa. Idag är det äl+5 bim-11, när skulle ni testa? Jag vill såklart testa typ imorgon men antar det inte lär synas redan då. Om inte det positiva ägglossningstestet dag 28 var positivt pga att jag var gravid redan då? Brukar oftast ha ägglossning cd20 ca.

• Ungmensäker

Har bim nästa torsdag så alltså bim-7 idag. Testade igår bara för att jag inte kan hålla mig, var såklart negativt. När skulle ni vågat testa? Jag har någon känsla i mig som säger att det gick denna gången, för när vi hade sex under min ägglossning så gjorde det sååå ont i min högra äggstock hela sexet. Har aldrig känt så innan så tror att vi prickade helt rätt iallafall! Har varit yr, mått illa och varit trött sen ägglossningen. När hade ni vågat testa igen??

• Ungmensäker
    1213 skrev 2017-10-19 08:52:47 följande:

Jag känner mig också så säker men testade idag på BIM-3 och det var negativt :( Så har inte så mycket hopp kvar men ska testa på lördag igen (BIM-1).

Hoppas du får ditt plus om några dagar :)

Tack! Detsamma, hoppet är inte ute än ju! Fick MF i juni och plussade då på bim+5 (negativt alla andra dagar innan). Var supersvagt men ändå där. Fick MF sen i v.6 ungefär.

Vilket försök är du på ovh hur gammal är du?
  • Ungmensäker
    1213 skrev 2017-10-19 12:57:29 följande:

Jag är 20 år och på försök 1 så förväntar mig inte att bli gravid direkt även om man hoppas!

Hur gammal är du och vilket försök är du på? :)

Vad kul! Jag är 21 så vi är typ i samma ålder :) detta blir försök 8 tror jag.. tappat räkningen blitt besviken för många gånger! Vart kommer du ifrån? Alltid kul med en i samma ålder som försöker skaffa barn!
  • Ungmensäker
    1213 skrev 2017-10-19 16:31:20 följande:

Usch vad tråkigt att det ska vara så svårt.. hoppas du får ditt plus snart! I Skaraborg bor jag, vart bor du? :)

Ja det har känts som en evighet.. man vill ju bli gravid direkt när man bestämt sig liksom.. Jönköping bor jag i! I hus med min fästman :)
  • Ungmensäker

Bim på torsdag, negativt idag. Tänkte hålla mig från att testa minst till onsdag iallafall men ska på fest ikväll och ville ju gärna veta tills dess.. har 40-dagars cyklar så är så jävliga jobbigt att behöva vänta så länge mellan gångerna för att sen bara bli besviken!!

• Ungmensäker

Godkväll! Gjorde ett test i går på bim-5 negativt. Ikväll när jag och min sambo hade sex så fick jag orgasm och fick super ont i magen (livmodern) så ont att vi fick sluta att ha sex. Aldrig känt så innan. Har haft molvärk varje dag sen äl men tänkt att det kan ju vara nåt annat också. Tänkte testa imorgon bitti igen men tror ni det kan vara ett symptom? På att jag är gravid?

• Ungmensäker

Jag är så överlycklig att jag inte vet vart jag ska ta vägen!!!! Testade idag bim-3 och fick detta!!!! Kan inte ens fatta det men hade verkligen en känsla att jag var gravid!! Och det stämde så väl!!

• Ungmensäker
    Julie17 skrev 2017-10-23 07:18:39 följande:

Grattis!! Va härligt! Jag kunde inte låta bli att testa i dag på bim-6 med extrakänsligt men det jag anade mig kunna se var trots allt knappt synbart, säkert inbillning, men tidigt ändå så får testa närmare helgen igen och hoppas att det är ngt då =)

Har också en sån där känsla.. blir klart besviken om den inte stämmer.. :P

Jag testade i förrgår på bim-5 och då var det helblankt så än finns det hopp! Detta blev försök 8 för oss med 1 MF i bagaget, så hoppas det går vägen denna gången!! Ska idag på min lunch köpa en liten body och överraska sambon ikväll, han kommer bli så glad! Han blir nästan mer ledsen än jag varje gång mensen kommer så ska bli så kul att berätta för honom!
Svar på tråden Bim oktober 2017