• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Hellan
    Silicon valley skrev 2017-10-29 10:31:16 följande:

Tack fina!! Dock vet jag inte hur det blir:( min sambo vill inte just nu:(

Åh vilken jobbig sits. Hoppas ni kan enas på ett bra sätt.
  • Silicon valley

Ja inte så kul. Han vill ha en till ( har en dotter på 1,5) men inte just nu. Han vill vänta till våren typ med att försöka igen:/ ser inte poängen m det. Men jag vill verkligen inte göra abort

• Polkagrisen85

Plussade i fredags Bim-2 då . Så snart sätts illamåendet igång . Räknar inte med annat då dom två tidigare va så .

• S79
    Silicon valley skrev 2017-10-29 17:15:16 följande:

Ja inte så kul. Han vill ha en till ( har en dotter på 1,5) men inte just nu. Han vill vänta till våren typ med att försöka igen:/ ser inte poängen m det. Men jag vill verkligen inte göra abort

Oj, knepigt...

här har mensen fortfarande inte dykt upp så nu blir det nog ett test snart. :)
  • Hellan
    Polkagrisen85 skrev 2017-10-29 20:32:57 följande:

Plussade i fredags Bim-2 då . Så snart sätts illamåendet igång . Räknar inte med annat då dom två tidigare va så .

Grattis! Hoppas illamåendet hoppar över dig denna gång.
  • Polkagrisen85
    Hellan skrev 2017-10-29 21:11:24 följande:
    Grattis! Hoppas illamåendet hoppar över dig denna gång.
    Tack ! Ja man hoppas ju ! Tredje & troligen sista graviditeten så ja önskar den kunde njutas lite extra :)
  • S79

Ingen mens men toknegativt test. Är väl bara att vänta på den dumma mensen då :(

• Ankre018

Fick vad vi tolkade ett positivt gravtest i början av november men på bim +7 kom mensen, och fruktansvärd smärta vänster ljumske. Enligt rpc trodde dom vi hade blivit gravida men ägget inte fäst tillräckligt bra och smärtan var att ägget lossnade....

Men har gjort ett andra försök med insemineringen nu så vi hoppas igen. Planerad BIM är 10 november. Hålla alla tummar vi kan :):):)

• Sophiiaaz

Bim+1 fortfarande ingen mens och bara ett negativt test...Blir galen och vill verkligen att det ska ta sig denna gången!!

• Hellan

Tackar för mig i denna tråd då mensen kom nu i kväll. Nu börjar den långa väntan på ÄL som borde bli runt den 23/11 och BIM typ 6/12 om nu kroppen hoppar tillbaka på den mest vanliga cykeln igen efter att spelat mig ett spratt denna gång. Lycka till till er som väntar på BIM.

• Mayaaaa

Jag ska ha mens idag men det kommer bara flytningar ? Kan detta vara ett tecken ? De känns som mensvärk och att mensen kommer dock är det bara flytningar.

Jag testade bim-3 och de va negativt.

Hoppet e de enda som lämnar mig

• S79

BIM+2 och mensen kom nu :( jag blir så frustrerad att det aldrig går!! :(

• lyckligast80
    Mayaaaa skrev 2017-10-30 20:57:44 följande:

Jag ska ha mens idag men det kommer bara flytningar ? Kan detta vara ett tecken ? De känns som mensvärk och att mensen kommer dock är det bara flytningar.

Jag testade bim-3 och de va negativt.

Hoppet e de enda som lämnar mig

Hej,

Samma här, ska ha mens idag men än sålänge bara flytningar:/ Har dock som mensvärk nu så den kommer väl snart.... :/

Har inte testat än...
  • Mayaaaa
    lyckligast80 skrev 2017-10-31 14:06:25 följande:

Hej,

Samma här, ska ha mens idag men än sålänge bara flytningar:/ Har dock som mensvärk nu så den kommer väl snart.... :/

Har inte testat än...

Så känner jag också otrolig mensvärk att man känner nu kommer den, det rinner men sen så är det bara flytningar. Ska testa på lördag igen har jag bestämt.

Vi får se om den kommer tills dess eller inte min mens brukar alltid vara i tid eller som mest två tre dagar sen men då brukar jag bara ha mensvärk dagen innan.

Nu har jag haft mensvärk i en vecka plöstöig försvinner det o plötsligt värkar de som attans

Hoppas på plus för oss <3
  • Syndrom
    Silicon valley skrev 2017-10-29 17:15:16 följande:

Men han kan väl inte mena att du ska göra abort för att försöka om några få månader? Det är ju oerhört respektlöst på flera sätt. Jag hoppas han bara blev skraj för annars finns det inga ursäkter för att säga en sådan sak. En abort är inte som att ta en Alvedon.
Svar på tråden Bim oktober 2017