Inlägg från: Blackfrost |Visa alla inlägg
  • Blackfrost

Bim oktober 2017

Hej, hoppar in här. Jag har följt lite innan.

Vi bestämde nyligen för att göra försök på en trea. Alltså två barn tidigare. Jag har blivit tidigare gravid på första försöket med första barnet och typ fjärde försöket med andra (dock på första cyckel utan att amma). Så jag har blivit gravid lätt. Jag är nu 36 år och det var över 5 år sen sist. Sen enligt gyn har jag endometrios, dock troligen har haft det även innan men sen 1 år har det varit hemskt vid mensen. Jag ska tillbaka om 6 månader om ingen resultat.

Jag hade sista mensen 26/9 och idag borde då vara -2 BIM. Jag har haft super ont i brösten i en veckas tid nu. Liksom brinnande/svidande känsla i bröstvårtor. Som om mjölken börjar rinna. Hade inte så så tidigt med tidigare graviteterna. Känner också konstiga dofter och lite hugg i underlivet vilket jag känt bara när jag varit gravid. Men tog ett test imorse och det var neg. :( Är rätt ledsen för jag har varit så säker pg av symptom. Jag hoppas att jag testat bara för tidigt men börjar mentalt förbereda att mensen dyker upp under veckan...

• Blackfrost
    Sally8585 skrev 2017-10-22 09:57:57 följande:

Hej! Jag och min man har väl egentligen inte försökt så där jätte seriöst men vi hade sex 2 dagar innan äl. Min mens är 5 dagar sen, så av ren nyfikenhet och brist på andra test så använde jag mig av äl test. Kan det påvisa graviditet? Eller är det så där starkt för att mensen är på ingång? Tacksam för svar :) ska köpa ett grav test senare såklart :)

Så upptäckte jag första gången jag var gravid. Fick den första och enda smiley på äl test. Grattis! Bekräfta dock med grav test.
  • Blackfrost

Alltså jag har haft såå ont i brösten och bröstvårtorna...fattar inte vad det kan vara om inte graviditet? Alltså nästan på nivå mjölkstockning. För viss del har jag haft pms symptom; liten näsblod till exempel. Idag ont i huvud som jag kan få och känner att jag är på väg att bli sjuk. (Får hormonhuvudvärk innan mens). Dock satt hela dan på en WS i väldig avancerat ämne så kanske ont i huvud pg av det! ;) Tog temp och det är på 37,5. Än så länge inga spottings eller ont i ena höften, som jag får 1-2 dagar innan mens (endo relaterad). BIM ska vara imorgon eller senast på onsdag. Jag tror att mensen är dock på g men det här med brösten förbryllar mig...

• Blackfrost
    TouchOfRed skrev 2017-10-23 20:11:12 följande:

Vid min förra graviditet så hade jag också sjukt ont i bröstvårtorna. Har det aldrig annars. Hade det typ veckan efter bim, sen gick det över.

Jag hade inte så här ont vid mina tidigare graviditeterna. Det började med bröstvårtorna typ dag 18/28 och har blivit bara värre och värre. Jag har aldrig haft ont i brösten som pms symptom innan två månader sen, och de två gånger jag haft det så har det gjort ont lite på ena brösten. Är så irriterad på min kropp för känner mig så förvirrad. Börjar kännas som skengraviditet, typ hormoner som spökar. Ja, det visar sig väl om några dagar. Testade ju igår en neg så nu väntar bara på mensen...
  • Blackfrost

Väntar på mens. BIM idag men bara spottings och värsta krampen (endo) så tog ibuprofein. Vågar inte ta starkare än. Jag hittade endo/gravid tråd där många säger att med endo kan man få samma symptom när man är gravid, alltså lika ont i början. Ja, är rätt förvirrad för brösten gör fortfarande ont. Man vet väl inom några dagar...

Grattis till alla plus!

Svar på tråden Bim oktober 2017