• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Lillefiddelin
    tapper skrev 2017-10-20 14:09:03 följande:

Skönt att du inte känner dig deppig över det om det inte blir nåt denna gång. På't igen ??

Själv är jag supernervös då det känns i magen som när man har mens fast inte mensvärk liksom. Men ska ju inte komma fören tisdag som tidigast o brukar inte känna att det är på g fören dagen innan mens.. Kan inte somna på kvällarna längre. Är det vanligt eller är det bara för att jag är nervös och spänd kanske?

Klart det är tråkigt om mensen kommer men känner ju samtidigt att jag kanske förbättrar chanserna hädanefter om jag tar tag i allt och börjar med ÄL test! Min menscykel har även varierat kraftigt mellan 15-30 dagar men börjar bli stabil på 27 dagar nu, i början var den ju kaos efter preventivmedlet togs bort.. kroppen kanske börjar fungera som den ska nu?! Hoppas!
  • tapper
    Lillefiddelin skrev 2017-10-20 15:09:27 följande:

Klart det är tråkigt om mensen kommer men känner ju samtidigt att jag kanske förbättrar chanserna hädanefter om jag tar tag i allt och börjar med ÄL test! Min menscykel har även varierat kraftigt mellan 15-30 dagar men börjar bli stabil på 27 dagar nu, i början var den ju kaos efter preventivmedlet togs bort.. kroppen kanske börjar fungera som den ska nu?! Hoppas!

Ja precis, kan ju vara lite knas när man slutar med preventivmedel. Detta blir min andra cykel utan p-piller så är inte så förberedd på att det ska bli nåt. Men kroppen säger nåt annat.. Kör själv med Natural Cycles och den säger till när man ska ta ÄL-test vilket är jättebra (även om alla jag tagit varit negativa).
  • tapper
    Emselie skrev 2017-10-20 14:57:48 följande:

Har också jättesvårt att somna på nätterna nu denna veckan. (Har BIM den 27e). Tror det kan vara lite stress och nervös som du skriver. Man vill det här så mycket så det är nästan det enda man tänker på..

Ja verkligen! Jag visste inte ens att jag ville detta så mycket som jag tydligen gör. Skulle bli jättebesviken om det inte var en bebis nu samtidigt som jag försöker ta det lugnt o inte ha bråttom. Det kan ju ta tid o för vissa går det ju inte alls. Men tankarna går ju på högvarv haha! Jag och min partner har bestämt att inte planera för det, det kommer när det kommer. Men finns ju saker man måste tänka på, har exempelvis fest nästa helg o vet ju inte om jag kan dricka eller inte än..tiden får utvisa. Håller tummarna för oss allihopa iaf!
  • tempnörden
    Mayaaaa skrev 2017-10-20 00:46:18 följande:

Hej

Hoppar in här med :)

Har bim 30 okt och hade min ägglossning mellan den 17okt och 18 okt enligt ägglossningsstickor och ägglossningsvärk.

När jag kollade i en app hur långt gången jag är för skojskull om jag nu vire gravid stod det att ja var gravid i v.3 ??? Och de stömmer inte för hade min ägglossning för 2 dagar sedan. De ska nog minst ta 5 dagar o vandra vidare innan ja kan bli gravid.

Till min fråga de står att man ska kunna se om man e gravid med gravidtest? Stämmer de ?

Japp skulle du vara gravid i vad som räknas som v 3, vecka 1 börjar på mensens första dag. Och sen är en normal graviditet 40 veckor.
  • tempnörden
    Vick skrev 2017-10-20 12:10:36 följande:

Oj, 10st/år är ju typ varje månad! :O

Jag har aldrig varit med om en skippad ägglossning på mina 28 år, så har inget att relatera till, men det låter troligt (typiskt när vi verkligen prickade ÄL (trodde vi) den här månaden).

Jag började med NC imorse! 36.45 grader om det säger dig något? :P Däremot känner jag mig varm och nästan febrig.... :/

36.45 grader, måste tyvärr säga att enligt min erfarenhet kommer mensen :(

En mer optimal temp för grav är 36.7

även om vi alla har våra olika individuella temperaturdiagram så här jag läst att vid graviditet så ligger tempen runt detta.

Om du inte tempat hela ditt liv så kan du inte veta om du hoppat över äl nån gång, mensen kommer ändå nämligen ;)
  • tempnörden
    Förstabarnet96 skrev 2017-10-20 11:40:54 följande:

Tog ett clearblue imorse , i första anblick ser de supernegagivt ut men vet inte om de är jag som stirrat tills jag inbillat mig men tycker att jag anar ett svagt lodrätt streck.. vad tror ni? Bim 22/10 ..

Jag ser också ett streck :) hoppas att du får tydligare snart!
  • tempnörden
    Mllm skrev 2017-10-20 13:10:28 följande:

Nu efter att ha försökt i ett halvt år har jag fått medicin för att puffa på min ägglossning som kommer väldigt sällan (cyklar på över 70 dar). Skall börja ta medicinen på dag fem i menscykeln. Undrar dock hur jag skall räkna. Sent på måndag kväll fick jag en liten blödning så är det dag 1 eller är följande dag då mensen kom igång på riktigt dag 1? Beroende på hur jag räknar ska jag börja ta medicinen idag eller imorgon. Nån som vet? Står väldigt olika överallt när jag googlar.

Om du bara blödde lite, typ spottings, så skulle jag räkna tisdag som dag 1.
  • tapper

Har känt mig spänd i magen hela dagen o haft lite yrsel, så testade nu på kvällen men negativt. Ska testa imorgon bitti då jag vet att det är bättre att testa på morgonen. Just nu vill jag bara vetaaaa!

• Ungmensäker

Bim på torsdag, negativt idag. Tänkte hålla mig från att testa minst till onsdag iallafall men ska på fest ikväll och ville ju gärna veta tills dess.. har 40-dagars cyklar så är så jävliga jobbigt att behöva vänta så länge mellan gångerna för att sen bara bli besviken!!

Svar på tråden Bim oktober 2017