• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Emselie

Är på BIM-8 idag. Känner faktiskt en molande värk i magen nu under kvällskvisten. Kan ju också vara hjärnan som luras. Kanske är alldeles för tidigt för att ens kunna känna symptom (om det nu skulle vara något).

På vilken dag mellan ÄL och BIM fick ni första symptomen, ni som plussade senare? Kan det vara något tro?

• 1213
    Ungmensäker skrev 2017-10-19 20:36:51 följande:

Ja det har känts som en evighet.. man vill ju bli gravid direkt när man bestämt sig liksom.. Jönköping bor jag i! I hus med min fästman :)

Åh så mysigt, vi bor också i hus, så himla härligt :)

Hoppas vi kan bli gravida samtidigt! :)
  • Förstabarnet96

Ni som hunnit testat vad använder ni för tester ? Jag har användt RFSU men ej fått plus än, tänkte prova ett clear blue nästa gång.. den verkar mer känslig

• 1213
    Förstabarnet96 skrev 2017-10-19 22:02:33 följande:

Ni som hunnit testat vad använder ni för tester ? Jag har användt RFSU men ej fått plus än, tänkte prova ett clear blue nästa gång.. den verkar mer känslig

Testat idag med testlagrets stickor, blev dock negativt. Får jag ett positivt resultat på deras stickor i helgen så kommer jag köpa clear blue för att få ett tydligare svar :)
  • Mayaaaa

Hej

Hoppar in här med :)

Har bim 30 okt och hade min ägglossning mellan den 17okt och 18 okt enligt ägglossningsstickor och ägglossningsvärk.

När jag kollade i en app hur långt gången jag är för skojskull om jag nu vire gravid stod det att ja var gravid i v.3 ??? Och de stömmer inte för hade min ägglossning för 2 dagar sedan. De ska nog minst ta 5 dagar o vandra vidare innan ja kan bli gravid.

Till min fråga de står att man ska kunna se om man e gravid med gravidtest? Stämmer de ?

• Mayaaaa

Är det någon som har väldigt väldigt svag mensvärk även 2dagar efter ägglossningen.

De e 10 dagar fram til bim. ????

• Julie17
    Mayaaaa skrev 2017-10-20 00:47:50 följande:

Är det någon som har väldigt väldigt svag mensvärk även 2dagar efter ägglossningen.

De e 10 dagar fram til bim. ????

Värk kan man ju ha både före, under och efter ägglossningen så kanske det är den typen av värk?

Själv hade jag värk i går. äl+5 och intalar mig själv att det säkert satt i tarmarna och inte alls i livmodern. Satt dessutom på ett möte i går och blev som förstenad när jag helt plötsligt kände som några små "stick" nedtill i livmodertrakten. Jag gör verkligen allt för att Inte leta symtom, men likförbannat så lägger man märke till saker och börjar hoppas! Vet ju att det finns många som upplevt stick eller värk när ägget fäster men jag vill inte tro att jag kände ngt på riktigt :P
  • Mayaaaa
    Julie17 skrev 2017-10-20 07:37:54 följande:

Värk kan man ju ha både före, under och efter ägglossningen så kanske det är den typen av värk?

Själv hade jag värk i går. äl+5 och intalar mig själv att det säkert satt i tarmarna och inte alls i livmodern. Satt dessutom på ett möte i går och blev som förstenad när jag helt plötsligt kände som några små "stick" nedtill i livmodertrakten. Jag gör verkligen allt för att Inte leta symtom, men likförbannat så lägger man märke till saker och börjar hoppas! Vet ju att det finns många som upplevt stick eller värk när ägget fäster men jag vill inte tro att jag kände ngt på riktigt :P

Det här är så otroligt jobbigt. Känner igen mig indet su säger att jag letar symtom inmunsta lila när jag inte vill göra det för att inte bli så jävligt besviken när mensen kommer. Försöker intala mig att detta har inget med livmodern att göra.

Men innerst inne hoppas jag verligen att ja kommer bli gravid.

Jar har försökt sedan 7 månader men tvp månader av dom var jag bortrest. Så 5 samanlagt men första riktiga försöket med ägglossnings test. Innan va de bara blir det så blir det.
  • Vick

Hej!

Hade bestämt mig för att skippa alla forum ett tag, men nu behöver jag verkligen hjälp!!

Det här är vårt fjärde försök på första barnet och vanligtvis har jag jämn cykel på 31-32 dagar. Idag är jag på BIM +5 och ingen mens. Jag tog ett digitalt test på BIM som visade negativt och har sedan dess väntat på mensen. Redan på ÄL +6 brukar jag få ömma bröst och finnar inför mensen, men den är cykeln har jag ingenting!! Imorse kom det lite brunt på pappret när jag torkade mig, men jag brukar aldrig ha några bruna flytningar eller spottinga innan mens - den brukar bara komma "pang bom".

Vad tror ni?? Vad har hänt med min kropp? Hur mycket kan en cykel ändras från den ena till den andra?

Snälla, behöver verkligen höra andras tankar! Får lite småpanik på den här väntan, haha!

• flisan89
    Vick skrev 2017-10-20 10:10:09 följande:

Hej!

Hade bestämt mig för att skippa alla forum ett tag, men nu behöver jag verkligen hjälp!!

Det här är vårt fjärde försök på första barnet och vanligtvis har jag jämn cykel på 31-32 dagar. Idag är jag på BIM +5 och ingen mens. Jag tog ett digitalt test på BIM som visade negativt och har sedan dess väntat på mensen. Redan på ÄL +6 brukar jag få ömma bröst och finnar inför mensen, men den är cykeln har jag ingenting!! Imorse kom det lite brunt på pappret när jag torkade mig, men jag brukar aldrig ha några bruna flytningar eller spottinga innan mens - den brukar bara komma "pang bom".

Vad tror ni?? Vad har hänt med min kropp? Hur mycket kan en cykel ändras från den ena till den andra?

Snälla, behöver verkligen höra andras tankar! Får lite småpanik på den här väntan, haha!

Kroppen kan skippa nån ägglossning nu och då, har för mig att ca 10 ägglossningar per år är normalt. Om så är fallet så kan mensen dels komma lite senare och också vara mer sparsam.

Tempar du?
Svar på tråden Bim oktober 2017