Percafluviatilis skrev 2017-09-24 08:15:06 följande:
Hej,
Jag hänger gärna på denna tråden om jag får. Jag känner (tyvärr) igen några av er från andra trådar. Vilka kämpar ni är! <3 En dag ska vi sitta där med ett barn i famnen, jag lovar!
Vi påbörjade utredning i slutet av augusti och har hittills fått ett svar, resultatet av spolningen. Den visade stopp i höger äggledare :( Dock fri passage i vänster. Vi inväntar nu provsvar för mannens spermier och när vi fått det kan vi boka in ett nytt läkarbesök där vi ska summera alltihop (samt få reda på blodprover) och se hur vi går vidare.
På ett sätt hoppas jag att de kommer säga att det inte minskar chanserna så mycket med bara en äggledare och att det inte är något annat fel, att vi ska försöka ett år till. Men det är bara under förutsättningen att det faktiskt stämmer. Det vore så fruktansvärt att pinas ännu ett år och sen ändå behöva hjälp. Nåja, tålamod är verkligen något man fått lära sig att ha under det här året.
Förstår dina känslor! Man vill ju bara nu, nu nu! Tanken på ett år till.. fy!
Nu har vi inte fått svar ännu, känns lite konstigt att man nånstans vill veta vad som är fel. Annars vill man ju alltid höra att man e frisk liksom!
Hoppas hur som, att de går fort tills man är där man vill ????