• tino01

vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet

Hoppar gärna in här!
    Vi är 23 och 27 år gamla och har försökt bli gravida i 18 månader...
    Nu om 1,5 vecka ska vi äntligen på utredning, ska bli spännande!
    Så glad att äntligen ha fått en tid.

• tino01

Jag har som några av er också nämnt redan hunnit tänka hur ett liv utan barn skulle vara, att vi får köra på några ivf försök, eller någon annan behandling.. så stor process.
    Jag har oregelbunden mens och en enorm oro för att jag har endometrios...

• tino01
    XAHHA92 skrev 2017-09-22 20:49:46 följande:
    Vi funderade på CuraÖresund först, kostar därefter för en vanlig utredning men är såklart värt varenda krona om det kan leda till ett litet mirakel. Dock finns det inte en chans att vi kan få ledigt från jobb för att åka enda ner till Malmö :(
    Försöker med första sen maj -16
    Vi har varit på första besöket på nordic ivf i Malmö. Dom har en kvinnoklinik som tillhör deras klinik. Kostar som patientavgift och man får högkostnadskort.
    Dock kör vi 3,20 h tur o retur men leder det till något gott så är det som sagt värt det ;)
  • tino01

Nu ska vi köra och fixa mannens spermaprov och jag ska till kliniken på spolning, är lite rädd för de men tanken ligger såklart vad det kan leds till och de är ju bara underbart!

• tino01

Påväg hem från spolningen. Var absolut inte så farligt som jag trodde, onödigt nervös.
    Däremot kunde hon inte se att där är passage, hon inte heller inte säga 100% att där är stopp. Känns tråkigt o inte fått något 100%igt svar. Nu ska vi vänta tills vårt sista möte i november för att se vad de andra provsvaren säger. Fick en remiss för ytterligare en spolning men som dock kunde ta ett tag o få då det var så lång väntetid.

Svar på tråden vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet