Percafluviatilis skrev 2017-10-07 14:28:07 följande:
Vi hade också en norsk! Hon var bra tyckte vi. Den som spolade mig var en man och honom gillade jag som sagt inte alls. Hoppas det inte är han ni får, eller att ni iallafall funkar bättre ihop med honom. Försök stå på er! Ska han både summera och göra spolning? Ska ni göra privat ivf eller eller remiss till Sahlgrenska om ni behöver ivf?
Jag är 27 och min kille är 34. Hur gamla är ni? Vi har inte fått veta något alls ännu förutom att jag har stopp i höger äggledare.
Jag har haft besöket nu, och det gick fint. Jag gillade även den manliga läkaren. Inga blockeringar i äggledarna och allt såg fint ut.
Vi fick diagnosen oförklarligt barnlösa. Inget konstigt på några prover, liiite under normalt på antal spermier totalt, men antalet rörliga var bra. Det var min värsta outcome detta, att inte få en förklaring. Men han sa att trots att det såklart känns jobbigt, så är det en jättebra prognos för oss och vi kommer få barn nästan garanterat.
Vi bad dem skicka remiss till Sahlgrenska för IVF, och de ska skicka hem våra provresultat också. Jag känner att jag behöver ha de exakta siffrorna.
Jag är 28, min sambo är 29.