HannaPanna92 skrev 2017-09-14 17:26:37 följande:
Första mötet på utredningen idag och jag blev väldigt besviken.. Vi fick reda på hur en utredning går till och sen fick vi veta att nästa möte sker om 8-10 veckor......... Det enda som kommer ske under dessa veckor är ett blodprov för mig och spermaprov för min sambo. Vul kommer ske efter dessa veckorna och även då KANSKE en spolning. Det räckte tydligen inte med att vi försökt 17 månader utan resultat, väntat i 18 veckor att få komma till första mötet utan nu ska vi vänta ytterligare 10 veckor..... Och det är bara början..... Det är så jävla orättvist.
Men det låter ju helt sjukt!!! Varför i helvete ska det behöva gå åtta veckor till återbesök? Fattar att du blir förbannad! Du kanske har skrivit det, men vilket landsting tillhör du? Inser att jag är väldigt bortskämd med att bo i Stockholm där det finns flera olika kliniker att välja på.
Känns lite pinsamt att skriva detta nu, med tanke på det du är med om, men jag har iaf fått en ny tid för min hystroskopi för att ta bort min polyp. Fick ju en tid i slutet av oktober, vilket innebär att vi inte skulle få resultaten från fertilitetsutredningen förrän slutet av okt/början av nov. Men geniet till receptionist på Sophiahemmet tipsade mig om att man kan ringa till Ultragyn som gör operationen och kolla om de har fått något återbud. Sagt och gjort, ringde i morse och de hade mycket riktigt precis fått ett återbud, så nu ska jag opereras om en och en halv vecka istället! Skönt att få det gjort, men läskigt att sövas, har aldrig varit med om det.