Percafluviatilis skrev 2017-10-06 15:59:08 följande:
Förstår det. Vi ångrar väldigt mycket att vi inte gjorde provet på kk! Men läkaren tyckte vi kunde lämna till Sahlgrenska så så tänkte vi att det blir väl bra. Vi ska ringa nästa vecka och fråga var sjutton de gjort av provsvaret.
Var frågvis när du gör spolningen och om du undrar något kring den. Stå på dig. Jag har stopp i ena äggledaren och min livmoder till tydligen bakåt och till höger. Jag undrade vad detta innebär och hur mycket det påverkar att ena äggledaren är tilltäppt men han bara viftade bort mina frågor. Ska tillägga att vi hade en jättetrevlig läkare första samtalet och under spolningen en annan som varken var pedagogisk eller trevlig.
Jag hoppas att provsvaren är klara då ni ringer! Har ni fått veta resultaten från blodproven än?
Vi träffade en norsk kvinna första gången, spolningen ska vi göra med en manlig läkare. Sen ska vi ha summeringssamtalet precis efter. Allting på en halvtimme. Det känns inte så bra faktiskt? Jag har så mycket frågor (lite beroende på vad resultaten säger), men jag blir stum i den situationen. Det är någonting med läkare och sjukvårdssituationen som gör mig obekväm. Jag ska prata med min sambo så att han kan vara min bundsförvant och ställa frågorna jag inte får fram.
Tack för rådet, jag är lite orolig inför detta besöket eftersom det är så mycket som ska hinnas med på en halvtimme och att vi kommer komma därifrån totalförvirrade.
Hur gamla är ni?