Lillatjejen1992 skrev 2017-09-19 08:19:14 följande:
Helt sjukt att ni ska vänta så länge! Jag hade sökt hos annan klinik trots lång resväg. Man befinner sig redan i en livskris och behöver inte dessa väntetider då! Kram till er!
Det var någon som frågade i ett av mina tidigare inlägg ang pco där om jag inte fått något utskrivet för ägglossningen , så menade inte att vi behöver vänta så himla länge men att vi inte får behandling förns spermaprovsresultaten kommit (tar 3v).
Försökt plussa sedan juli-16. Påbörjat utredning sept-17 då PCO konstaterades.
Finns bara en klinik till och den är i Malmö. Även de privata är där. Det blir sammanlagt över 2h bilväg fram & tillbaka. Det är redan svårt som det är att ta ledigt från jobb för att ta sig till Hbg som är 30 min iväg. Tyvärr har vi jobb där vi inte kan ta ledigt bara sådär, även om vi vill det såklart. Hade vi haft det hade vi valt privat klinik från första början då vi vet att det går snabbare.
Om det är din sambos spermaprov ni väntar på så är det ju därför ni måste vänta till oktober. Förstår ändå vården att man inte vill ge eller göra "onödiga behandlingar" innan man får svar från sperma+blodprov. Du får se det positiva att ni "bara" behöver vänta tills svaren från din sambos tester & att du fått göra vul där du fick svar att du inte hade en polyp. Nu slipper du operation ju :)