Percafluviatilis skrev 2017-10-13 06:46:57 följande:
Vi fick i förrgår veta att Sahlgrenska skickat provsvar till kliniken där vi gör utredningen för en MÅNAD sen. Och kliniken där vi gör utredning har inte meddelat oss om att det kommit så vi kunnat boka en ny tid. Vii har alltså väntat en månad i onödan. Nu har vi fått tid för summeringssamtal nästa vecka iallafall... Man slutat aldrig förvånas över alla hinder som kommer på vägen.
Men vad frustrerande! Har ni fått tid med den första läkaren eller den ni inte trivdes med? Jag hoppas ni får diagnosen att det är ett lättlöst problem av något slag så att ni får en förklaring. Jag önskar inte den här odefinierade "oförklarliga barnlösheten" på någon annan.
Vi har dock fått en liten nytändning av någon anledning och bara "nejmen fan nu kör vi järnet och anstränger oss!". Vi (främst jag) har varit så modfälld de senaste månaderna och känt att det är meningslöst för att någonting måste vara jäkligt fel, men eftersom de inte hittar nåt så tar vi ett omtag igen. :)
Vi ska lägga lite tid på vårt förhållande och stärka oss också. Det känns jättebra, för vi vet samtidigt att remissen för IVF ska skickas och går det inte innan dess så får vi hjälp!