• XAHHA92

vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet

Då jag och min sambo ska in på utredning för ofrivillig barnlöshet nu i september, skulle jag gärna vilja ha kontakt med fler som också ska påbörja sin utredning eller kanske är i utredning just nu.

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader, det blir försök 17 nu. Och vi har ännu inte fått något plus. Vi har alltså inga barn sen tidigare och vår största dröm är att få ett barn.

Hur går en utredning till?
    Vad för undersökningar görs?

Försöker med första sen maj -16
  • Svar på tråden vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Målarsasah
    Anonym Ellliiin skrev 2017-09-01 00:38:49 följande:

Ja det är ju "kul" om vi kn följas åt lite! Se varandras utvecklingar och bara ge stöd! Finns ju inget värre än när ens vännina som är tre barns mamma sitter och säger "jag förstår dig" nej. De gör du inte!! Men vi alla i denna tråd kan ju kanske på ett eller annat vis förstå varandra! Tycker det är jätte bra!

Tiden går fort!! LYCKA TILL NI MED!!

Ja men visst är de så! Vissa saker kan jag verkligen haka upp mig på som folk säger som verkligen inte fattar hur jäkla lång och påfrestande den här resan är! Som en familje medlem som berätta att dom är gravida, jag grät såklart av lycka för deras skull sen sa jag lite skämtsamt; men ni skulle ju vänta på oss så vi kunde vara mammalediga tillsammans. Får tillbaka; ja men ni så ju att ni försöker, här ni testat äl-test? De tog bara tre månader sen va vi gravida!

Då kände jag bara att jag ville skrika och springa men man sitter bara där och mm:ar.

Men man får ju försöka glädjas för andra även om de känns som om dom kan kolla i kalendern och välja om dom ska få sommar barn eller vinterbarn...

Kram!
  • MaTik

Hej, jag gjorde spolningen av livmodern igår och det visade sig att jag har en polyp. Ska få kallelse till operation om ungefär en månad. Hoppas hoppas hoppas att det är polypen som varit problemet och att jag ska kunna bli gravid när den är borta!

• XAHHA92
    MaTik skrev 2017-09-01 08:24:22 följande:

Hej, jag gjorde spolningen av livmodern igår och det visade sig att jag har en polyp. Ska få kallelse till operation om ungefär en månad. Hoppas hoppas hoppas att det är polypen som varit problemet och att jag ska kunna bli gravid när den är borta!

Håller tummarna att det är polypen som varit boven i detta!! Och så skönt att det har kunnat gå så fort för dig så du slipper vänta i flera månader :)
  • Målarsasah
    MaTik skrev 2017-09-01 08:24:22 följande:

Skönt att få ett svar på mötet! Och håller tummarna för er att så fort den är borta säger de bara pang så här du en bulle i ugnen!

Måste bara fråga hur spolningen var?

Kram!
  • MaTik
    Målarsasah skrev 2017-09-01 13:38:36 följande:
    Skönt att få ett svar på mötet! Och håller tummarna för er att så fort den är borta säger de bara pang så här du en bulle i ugnen!

Måste bara fråga hur spolningen var?

Kram!
    Tack för tumhållningen! :) Hoppas verkligen på att det ska säga pang!

Spolningen var faktiskt inga problem alls. De sa åt mig att ta två värktabletter innan, men jag tror inte ens att det hade behövts. Ett litet molande som lätt mensvärk när vätskan sprutades in, annars kändes det knappt!
  • Målarsasah
    MaTik skrev 2017-09-01 13:55:16 följande:

Tack för tumhållningen! :) Hoppas verkligen på att det ska säga pang!

Spolningen var faktiskt inga problem alls. De sa åt mig att ta två värktabletter innan, men jag tror inte ens att det hade behövts. Ett litet molande som lätt mensvärk när vätskan sprutades in, annars kändes det knappt!

Tack för svar! De lugnade mig något :)
  • Anonym Ellliiin
    Målarsasah skrev 2017-09-01 07:40:16 följande:

Ja men visst är de så! Vissa saker kan jag verkligen haka upp mig på som folk säger som verkligen inte fattar hur jäkla lång och påfrestande den här resan är! Som en familje medlem som berätta att dom är gravida, jag grät såklart av lycka för deras skull sen sa jag lite skämtsamt; men ni skulle ju vänta på oss så vi kunde vara mammalediga tillsammans. Får tillbaka; ja men ni så ju att ni försöker, här ni testat äl-test? De tog bara tre månader sen va vi gravida!

Då kände jag bara att jag ville skrika och springa men man sitter bara där och mm:ar.

Men man får ju försöka glädjas för andra även om de känns som om dom kan kolla i kalendern och välja om dom ska få sommar barn eller vinterbarn...

Kram!

Ja men exakt!! Kan relatera till 200%.. så våra mammor också "är det inte dags för snart också ni som varit tillsammans så många år nu?!" Och man säger bara mm visste.. och små ler samtidigt som man spricker inombords.. har inte mage heller att säga att vi försöker men kanske inte går som vi tänkt.. är typ "rädd" för svaren.. vet inte hur länge man kommer stå ut med frågorna.. hur länge har ni alla försökt här egentligen? Vi är på typ försök 30.....
  • Målarsasah
    Anonym Ellliiin skrev 2017-09-02 01:47:16 följande:

Ja men exakt!! Kan relatera till 200%.. så våra mammor också "är det inte dags för snart också ni som varit tillsammans så många år nu?!" Och man säger bara mm visste.. och små ler samtidigt som man spricker inombords.. har inte mage heller att säga att vi försöker men kanske inte går som vi tänkt.. är typ "rädd" för svaren.. vet inte hur länge man kommer stå ut med frågorna.. hur länge har ni alla försökt här egentligen? Vi är på typ försök 30.....

Uh ja man har bara lusta att skrika som en tonåring; ni fattar ju ingenting. Haha !

Vissa saker vill man inte dela med sig av. Vi är ju 25 båda två och varit tillsammans i 8 år, resten av våran umgängeskrets har inte kommit till stadiet att vilja skaffa barn så dom få gångerna man har sökt lite tröst i bästa vännen så inser jag direkt att de blir så fel. När vi va inne på försök nummer 6 så fick hon reda på att hon va gravid med sitt ex och gjorde abort, jag va med henne som stöd eftersom hon är min bäst vän samtidigt som jag trodde jag skulle lägga mig i fosterställning och gå av på mitten.

Vi går in på försök 15 nu. Fick min mens igår tydligen på bim-6 Så nu är jag så otroligt förvirrad över min kropp. Har haft regelbunden mens hela mitt liv men nu vet jag inte vad som har hänt senaste tiden, den här varit både sen och tidig sedan november förra året så nu är de bara pannkaka av allt...

Kram!
  • XAHHA92
    Anonym Ellliiin skrev 2017-09-02 01:47:16 följande:
    Vi är på försök 17 nu.

Jag blir mest irriterad över att folk frågar när vi ska ha barn, BARA för att vi är förlovade. Som om man måste skaffa barn bara för att man förlovar sig, och som om det är en självklarhet... blir så arg!!
  • Anonym Ellliiin

[quote=77979339][quote-nick]Målarsasah skrev 2017-09-02 10:42:37 följande:[/quote-nick]Uh ja man har bara lusta att skrika som en tonåring; ni fattar ju ingenting. Haha !

Vissa saker vill man inte dela med sig av. Vi är ju 25 båda två och varit tillsammans i 8 år, resten av våran umgängeskrets har inte kommit till stadiet att vilja skaffa barn så dom få gångerna man har sökt lite tröst i bästa vännen så inser jag direkt att de blir så fel. När vi va inne på försök nummer 6 så fick hon reda på att hon va gravid med sitt ex och gjorde abort, jag va med henne som stöd eftersom hon är min bäst vän samtidigt som jag trodde jag skulle lägga mig i fosterställning och gå av på mitten.

Vi går in på försök 15 nu. Fick min mens igår tydligen på bim-6 Så nu är jag så otroligt förvirrad över min kropp. Har haft regelbunden mens hela mitt liv men nu vet jag inte vad som har hänt senaste tiden, den här varit både sen och tidig sedan november förra året så nu är de bara pannkaka av allt...

Kram![/

Då har ni ju bra ålder iallafall!! Vi är 23! Förstår precis vad du menar det hände mig också.. min bästa vän va dessutom singel när de hände. Så hon hade varit ute och haft kul EN kväll och vips.. va med som stöd jag med.. otroligt tungt.. usch va drygt de är när mensen spökar alltså.. vi är på försök 20+ vi.. har du kollat upp din mens?

Svar på tråden vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet