• Bellsss

vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet

Vill bidra med lite solsken här. Vi försökte inte få barn och det låg inte i planerna på minst 4-5år framåt (är 24). Men så blev vi det ändå av en slump, har kört med avbrutet sex i 9år och aldrig blivit gravid men nu helt plötsligt var jag det. Vi velade länge men valde att behålla. Nu efter lite prover som vi gjort (min syster har en sjukdom som gör att de håller extra koll på mig) så har det kommit fram att jag har extremt svårt att bli gravid. Typ minimal på naturlig väg. Trots minimala odds går det alltså ibland på naturlig väg <3

Idag är jag i v.21 och vi väntar en frisk liten pojke.

Håller tummarna för er alla!!

• Bellsss
    Lillatjejen1992 skrev 2017-09-14 18:42:07 följande:
    Grattis till graviditeten.

Viktigt att komma ihåg är att folket i denna grupp försöker bli gravida och har nästintill schemalagda fullbordade samlag minst 3ggr i veckan och blir ändå inte gravida. Vi som har det så ser dessvärre sällan en historia som din som något upplyftande då ni som du beskriver haft avbrutna samlag där syftet inte var att bli gravid. Vi i denna grupp har hållt på med schemasex, vitaminer osv men lyckas inte ändå och nu måste ta hjälp av vården i form av utredningar.
    Kämpat för plusset sedan juli-16. Påbörjar utredning sept-17.
    Jag förstår det, hade jag sökt hjälp hade jag fått ivf då läkarna ansåg det som i princip omöjligt för oss att lyckas naturligt. Vill vi ha fler barn i framtiden (om det ens är möjligt) så kommer det bli tufft eller så får det bli genom ivf. Därav menade jag att det ibland händer naturligt. Vi är ju givetvis jätte glada för graviditeten speciellt i rådande situation men också ledsna över att vi kanske inte kommer kunna få fler barn.

Men det var inte meningen att strö salt i såren. Så jag ber om ursäkt för det.
Svar på tråden vi som ska påbörja en utredning för ofrivillig barnlöshet