• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • Typtessan
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 11:57:01 följande:

Det enda jag känner är att det moler i magen.

Så spännande!! Hur kändes det rent psykologiskt då? Var du lika inställd som vanligt på besvikelse eller kändes det annorlunda denna gång? :)
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 11:57:01 följande:

Det enda jag känner är att det moler i magen.

Kände du inget i brösten alls??
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • inez898

Stort grattis FrökenJ90!! :) som flera skrivit, det ger lite hopp om att det ens går att bli gravid efter 5 mån hehe...

Själv är jag totalt förvirrad. Jag trodde att jag hade ÄL för en vecka sen (flytning + positivt test), men idag fick jag en ny ÄL-liknande flytning så jag tog ett nytt ÄL-test - och det är positivt igen?! Fattar ingenting. Hade ju ställt in mig på BIM om en vecka, känns så drygt att "börja om" samt att inte ha koll på vad kroppen pysslar med...

• FrökenJ90
    Typtessan skrev 2017-08-23 13:46:02 följande:

Så spännande!! Hur kändes det rent psykologiskt då? Var du lika inställd som vanligt på besvikelse eller kändes det annorlunda denna gång? :)

Jag trodde från början att det inte var något denna gången heller. Sen fick jag höra att min tempkurva var trifasisk och det skulle vara positivt så då tändes hoppet lite. Men sen gick tempen ner lite så trodde den skulle sjunka mer idag och att mensen skulle komma. Men idag gick tempen upp igen så då testade jag. Stickan var det bara Sååå svagt på men på det digitala kom det upp Gravid 1-2 v. Pendlar mellan att vara glad och trött känslomässigt.
    Jooosen skrev 2017-08-23 13:52:35 följande:

Nej ingenting förrän idag. Idag är jag lite öm i vänstra bröstet.
    inez898 skrev 2017-08-23 13:53:20 följande:

Stort grattis FrökenJ90!! :) som flera skrivit, det ger lite hopp om att det ens går att bli gravid efter 5 mån hehe...

Själv är jag totalt förvirrad. Jag trodde att jag hade ÄL för en vecka sen (flytning + positivt test), men idag fick jag en ny ÄL-liknande flytning så jag tog ett nytt ÄL-test - och det är positivt igen?! Fattar ingenting. Hade ju ställt in mig på BIM om en vecka, känns så drygt att "börja om" samt att inte ha koll på vad kroppen pysslar med...

Tack så mycket :) ja jag hade typ tappat hoppet. Jag har läst att man kan få positivt på äl men att ägget inte lyckas släppa så då försöker det igen sen. Kanske är det så för dig?
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 14:37:02 följande:
    Jag trodde från början att det inte var något denna gången heller. Sen fick jag höra att min tempkurva var trifasisk och det skulle vara positivt så då tändes hoppet lite. Men sen gick tempen ner lite så trodde den skulle sjunka mer idag och att mensen skulle komma. Men idag gick tempen upp igen så då testade jag. Stickan var det bara Sååå svagt på men på det digitala kom det upp Gravid 1-2 v. Pendlar mellan att vara glad och trött känslomässigt.
    Jooosen skrev 2017-08-23 13:52:35 följande:

Nej ingenting förrän idag. Idag är jag lite öm i vänstra bröstet.Tack så mycket :) ja jag hade typ tappat hoppet. Jag har läst att man kan få positivt på äl men att ägget inte lyckas släppa så då försöker det igen sen. Kanske är det så för dig?
    Fattar det där med att pendal mellan glad och trött! Men försök att mest glädjas :) Du skriver att det var svagt på stickan, var det ändå så där tydligt att man såg strecket? Liksom skiljde det sig mycket från ett "spökstreck" ändå ... undrar mest för om strecket är svagt också på bim så hur svagt är det då inte om man som jag börjar testa redan flera dagar på förhand ...
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-23 16:58:11 följande:

Fattar det där med att pendal mellan glad och trött! Men försök att mest glädjas :) Du skriver att det var svagt på stickan, var det ändå så där tydligt att man såg strecket? Liksom skiljde det sig mycket från ett "spökstreck" ändå ... undrar mest för om strecket är svagt också på bim så hur svagt är det då inte om man som jag börjar testa redan flera dagar på förhand ...

Nja det var knappt så man såg strecket faktiskt. Såg det bara svagt svagt i en viss vinkel. Men tyckte det var märkligt eftersom tempen gick upp igen så tog ett digitalt för säkerhetsskull.
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 17:12:09 följande:

Nja det var knappt så man såg strecket faktiskt. Såg det bara svagt svagt i en viss vinkel. Men tyckte det var märkligt eftersom tempen gick upp igen så tog ett digitalt för säkerhetsskull.

Sjukt att vissa plussar så tidigt då! Nästa försök ska jag inte köpa fler test utan bara vänta ut till efter bim. Använde slut alla test den här gången ;) blir dyrt att köpa nya hela tiden.
  • FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-08-23 17:14:12 följande:

Sjukt att vissa plussar så tidigt då! Nästa försök ska jag inte köpa fler test utan bara vänta ut till efter bim. Använde slut alla test den här gången ;) blir dyrt att köpa nya hela tiden.

Ja det är lustigt ändå. Det är faktiskt bra att vänta tills efteråt. Men känns så konstigt, känner mig inte gravid så jag fattar det inte. Måste våga ringa mvc med xD
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 17:12:09 följande:

Ok - intressant! Mina streck ser nämligen ungefär ut just så. I vissa vinklar och om man riktigt vill så syns ett streck :D Och håller med om att bättre vänta in Bim/mens, men skulle ju vara så himla kul få veta före så inte är panik varje gång man går på toa för att kolla om tant röd har kommit ...
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 17:28:46 följande:

Ja det är lustigt ändå. Det är faktiskt bra att vänta tills efteråt. Men känns så konstigt, känner mig inte gravid så jag fattar det inte. Måste våga ringa mvc med xD

Förstår att det känns sjuk! Kan inte ens föreställa mig. Nu får du göra allt sånt som titta på barnvagn, och bebisprylar och att det är på riktigt liksom. Längtar så mycket till den stunden :)
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet