• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-26 06:32:35 följande:

God morgon tjejer! Så här ser det ut idag! Ursäkta att jag bombarderar er är bara så till mig och tror inte mina ögon! Mensvärk hela tiden kan jag meddela och ömma bröst ...

Nu behöver jag hjälp. Ska på bröllop i norra Finland idag och det kommer att bjudas på massor av sprit. Jag är inte känd för att spotta i glaset om vi säger så ;) Hur ska jag klara detta utan att ngn märker? Vill inte berätta ännu då bara är på BIM - 3. Manner är inte med så får ingen hjälp av honom med att smuggla undan vinglas!

Alltså vad spännande! Ser garanterat ut som plus! Skyll på uvi kanske? Stark penicillinkur där du mår illa om du dricker. Eller ser folk igenom det? Kommer folk märka om du låtsas dricker och sen häller ur på toa osv? Är det en sittande till bords middag? (Antar d pga bröllop men ..)kram
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-26 07:06:31 följande:

Alltså vad spännande! Ser garanterat ut som plus! Skyll på uvi kanske? Stark penicillinkur där du mår illa om du dricker. Eller ser folk igenom det? Kommer folk märka om du låtsas dricker och sen häller ur på toa osv? Är det en sittande till bords middag? (Antar d pga bröllop men ..)kram

Ja - Jag tror jag kör på hälla ut på toa i kombo med "huvudvärk" / "mår illa" :D
  • inez898
    lassi skrev 2017-08-25 18:58:03 följande:

Har du testat grav-test också? Äl-test reagerar även på hcg, har fattat det som att äl-testen inte är så "specifika" som grav-test, så de ger utslag även för graviditet.

Ja jag tänkte på samma sak så tog ett gravtest igår, negativt :( om det ger starkt pos på ÄL-test så borde det väl inte ge negativt gravtest även om jag är innan BIM, antar jag. Men hade blivit så lycklig om det berott på graviditet!!
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-26 06:32:35 följande:

God morgon tjejer! Så här ser det ut idag! Ursäkta att jag bombarderar er är bara så till mig och tror inte mina ögon! Mensvärk hela tiden kan jag meddela och ömma bröst ...

Nu behöver jag hjälp. Ska på bröllop i norra Finland idag och det kommer att bjudas på massor av sprit. Jag är inte känd för att spotta i glaset om vi säger så ;) Hur ska jag klara detta utan att ngn märker? Vill inte berätta ännu då bara är på BIM - 3. Manner är inte med så får ingen hjälp av honom med att smuggla undan vinglas!

Stort Grattis! Syns tydligt två streck. Jag ska på fest ikväll. Skyller på magkatarr ;)
    Gravid med första barnet - Bf maj 2018
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-26 06:33:21 följande:

Här bilden!

När blir beräknat Bf för dig? :)
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-26 09:01:30 följande:

När blir beräknat Bf för dig? :)

Tack! Fast vågar inte riktigt tro på det ännu! Bf 7 maj om detta nu skulle vara på riktigt :D
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-26 09:04:56 följande:

Tack! Fast vågar inte riktigt tro på det ännu! Bf 7 maj om detta nu skulle vara på riktigt :D

Jag vågar knappt tro på det heller. Här blir Bf 3 Maj så då har vi nära varandra ^^
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-26 09:39:28 följande:

Jag vågar knappt tro på det heller. Här blir Bf 3 Maj så då har vi nära varandra ^^

Jo verkligen nära! Finns det någon tråd för bf i maj redan? Jag vågar ju knappt tro det är sant ännu ... men himla glad att ens fått något slags streck på Stickan!

Håller tummarna för alla er andra här i tråden att går vägen antingen nu eller på nästa försök!! Kram :)
  • 33villbligravid

Sedan undrar jag: Detta är testa tidigt stickor. Påverkar det resultatet? Streckets tydlighet? Alltså om jag skulle testa med vanligt, Skulle det synas då också?

Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet