• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • egalité

Testat superneg på äl +10 så för mig känns det rätt kört. Får vänta på mensen o sen hänga med till nästa tråd om inget mirakel sker!

• FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-24 07:37:21 följande:

Hej tack! Stor hjälp faktiskt att veta hur det ser ut när det verkligen är ett plus :)

Det var så lite så. Har ett test kvar så tänkte ta det imorgon och se om det blivit starkare. Håller tummarna för dig!
    Gravid med första barnet - Bf maj 2018
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-24 08:05:03 följande:

Testade neg idag på bim som väntat... fan!!! Denna gången blev ja riktigt besviken.... bli ett 6e försök alltså :(.

Ääh! Super trist :/ Jag är rätt säker på att det inte blir ngt plus här heller, men man blir ju lika besviken fast man är "förberedd" på det ... kram!
  • LillaAw

Jag hänger gärna med om någon startar en ny tråd :) man får deppa och sen gå vidare! <3

• Typtessan

Känner med er! Är så jävla tungt med negativa besked och mens. Jag är också med till nästa försök. Det lite tråkiga är att min cykel inte verkar va synkad med er andra i gruppen, har ÄL beräknad på måndag så nu är det den bästa veckan (den sk ligg-veckan, haha).

Fråga - Hur mycket känner ni av era äggstockar? Jag har haft värk i mina senaste månaderna, kontaktade gyn igår och då vill de att jag skulle komma in och träffa en läkare. Blev lite orolig..

• Jooosen
    Typtessan skrev 2017-08-24 12:13:30 följande:

Känner med er! Är så jävla tungt med negativa besked och mens. Jag är också med till nästa försök. Det lite tråkiga är att min cykel inte verkar va synkad med er andra i gruppen, har ÄL beräknad på måndag så nu är det den bästa veckan (den sk ligg-veckan, haha).

Fråga - Hur mycket känner ni av era äggstockar? Jag har haft värk i mina senaste månaderna, kontaktade gyn igår och då vill de att jag skulle komma in och träffa en läkare. Blev lite orolig..

Haha ligg på nu!! Jag känner av ena äggstocken rätt mycket vid ägglossning. Typ varannan gång höger varannan vänster. Fick tom ta alvedon för några månader sen... menar du vid ägglossning eller för övrigt?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Typtessan
    Jooosen skrev 2017-08-24 12:21:14 följande:

Haha ligg på nu!! Jag känner av ena äggstocken rätt mycket vid ägglossning. Typ varannan gång höger varannan vänster. Fick tom ta alvedon för några månader sen... menar du vid ägglossning eller för övrigt?

Will Do! Konstigt nog har detta med att försöka bli gravida haft en bra inverkan på sexlivet :) Nä förr kände jag bara av dem vid ÄL men nu är det varje dag fast inte hela tiden.. det liksom ilar och bränner i ljumskarna, speciellt på kvällarna.
  • Jooosen
    Typtessan skrev 2017-08-24 12:27:43 följande:

Will Do! Konstigt nog har detta med att försöka bli gravida haft en bra inverkan på sexlivet :) Nä förr kände jag bara av dem vid ÄL men nu är det varje dag fast inte hela tiden.. det liksom ilar och bränner i ljumskarna, speciellt på kvällarna.

Hmmm nje det känner jag inte igen. Kanske lugnar att kolla upp det men är säkert inget konstigt. Ja har varit hos gyn två ggr men pga så kort blödning när ja har mens.. plus konstig smärta vid mens när ja går på toa. Allt såg bra ut... gah man vill bara veta om det finns något fel hos en själv eller killen..
  • Typtessan
    Jooosen skrev 2017-08-24 12:41:57 följande:

Hmmm nje det känner jag inte igen. Kanske lugnar att kolla upp det men är säkert inget konstigt. Ja har varit hos gyn två ggr men pga så kort blödning när ja har mens.. plus konstig smärta vid mens när ja går på toa. Allt såg bra ut... gah man vill bara veta om det finns något fel hos en själv eller killen..

Hmm ja jag hade ju inte tänkt att gå dit utan ville bara stämma av på tele, därför jag vart lite orolig när de ville att jag skulle komma dit. Menmen, är säkert ingen fara :) Om man tittar på statistiken är det mest sannolika för oss alla i denna gruppen ändå att vi bara har otur med slumpen!
  • Jooosen
    Typtessan skrev 2017-08-24 13:06:29 följande:

Hmm ja jag hade ju inte tänkt att gå dit utan ville bara stämma av på tele, därför jag vart lite orolig när de ville att jag skulle komma dit. Menmen, är säkert ingen fara :) Om man tittar på statistiken är det mest sannolika för oss alla i denna gruppen ändå att vi bara har otur med slumpen!

Ja men det känns säkert skönt efteråt!! Ja blev lugnare efter iallafall trots att oron att bli gravid såklart kvarstår. När ska du gå dit? Ja jag hoppas Verkigen det!!!!
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet