• Anonym (Den misslyckade)

Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.

Jag skriver här för att jag har brutit ihop totalt, jag äts upp inifrån och är djupt deprimerad.

Har alltid varit glad, positiv och har en bra relation. Eller den var bra, nu börjar den rasa samman pga allt!

Vi har försökt så länge med att skaffa barn utan att lyckas. I början så tar man det som det kommer men när det har gått en tid så kommer uppgivenheten över en varenda vidriga månad när den där äckliga mensen kommer. Den kommer jämt, inte ens ett jävla missfall eller utomkved får jag (förlåt om jag sårar nån för det är inte min mening). Igår kom den igen och då klappade jag ihop. Söp ner mig och grät mig själv till sömns.

Vet att det finns hjälp att få men min sambo vill inte i dagsläget, han är så himla säker på att det ska lösa sig naturligt (såklart han tror det eftersom han har barn redan).

Jag orkar inte må såhär dåligt längre, jag vet inte var jag ska ta vägen. Tankar som att ifall jag inte kan få några barn alls så vill jag inte riktigt vara med längre har dykt upp, slår bort dom tankarna såklart men bara en beskrivning på hur sjukt förtvivlad jag är. Är det fler som har känt en sån här sorg??

• Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.
  • Anonym (My)

Hej,

Jag tycker att du skall besöka en kvinnoklinik o prata med dem. Be dem spolla dina äggledningar och se hur ditt ths värde ligger till. kanske är det bara ett värde som behövs regleras,

• Anonym (Finns fler möjligheter!)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 00:11:53 följande:
    Fast ni som säger alla dessa kloka ord, har ni suttit i samma sitts? Jag har en vän som håller på och predikar samma strofer samtidigt som att hon har tre vackra friska barn, god ekonomi och en man som tar ner månen till henne. Just saying, jag uppskattar peptalk men ibland så kommer den från folk som inte har varit i den situationen.

Jag fattar i teorin vad du menar men just nu så orkar jag inte ta till mig det. Min reptilhjärna har helt tagit över.
    Min sits är att jag är väldigt ensam och det som många andra ser som det mest självklara i livet känns ljusår långt bort för mig, att ha någon att tycka om och som tycker om mig.

Har ingen att planera tillvaron och fritiden med eller någon att sova med.
    Anonym (My) skrev 2017-05-31 00:17:05 följande:

Hej,

Jag tycker att du skall besöka en kvinnoklinik o prata med dem. Be dem spolla dina äggledningar och se hur ditt ths värde ligger till. kanske är det bara ett värde som behövs regleras,

Ska göra det, behöver uppenbarligen saneras hela jag. Jag fattar inte varför sjukvården inte kollar allt sånt när man är inne på vändor där man uttryckligen säger att saker och ting inte funkar.

Jag bara längtar tills jag får komma in och någon kollar allt, inte bara äggstockar och prolaktinvärde typ.
  • Anonym (My)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 00:23:09 följande:

Ska göra det, behöver uppenbarligen saneras hela jag. Jag fattar inte varför sjukvården inte kollar allt sånt när man är inne på vändor där man uttryckligen säger att saker och ting inte funkar.

Jag bara längtar tills jag får komma in och någon kollar allt, inte bara äggstockar och prolaktinvärde typ.

Mm, tyvärr så går allt så långsamt om man inte går privat. Jag/vi gick på kvinnokliniken , landstingsfinanserat sedan valde vi privat ivf klinik i samma hus ( manlig faktor)
    Anonym (Finns fler möjligheter!) skrev 2017-05-31 00:19:37 följande:
    Min sits är att jag är väldigt ensam och det som många andra ser som det mest självklara i livet känns ljusår långt bort för mig, att ha någon att tycka om och som tycker om mig.

Har ingen att planera tillvaron och fritiden med eller någon att sova med.
    Då förstår jag bättre, då har vi egentligen samma problem. Det är ingen mänsklig rättighet att vare sig få barn eller en partner men likväl så äts man upp av sorgen av bristen på just det.

Jag kan säga att det är inte lätt att hitta rätt, jag fann min partner sent i livet och du hittar nog rätt också snart. Det som är jobbigt med barnlängtan är att man kan inte styra den, min fertilitet suger tydligen. Kan inte gå in på en app och öka chanserna till att finna den typ.
    Anonym (My) skrev 2017-05-31 00:28:17 följande:

Vilken stad bor du i?

I huvudstaden.
    Anonym (My) skrev 2017-05-31 00:27:47 följande:
    Mm, tyvärr så går allt så långsamt om man inte går privat. Jag/vi gick på kvinnokliniken , landstingsfinanserat sedan valde vi privat ivf klinik i samma hus ( manlig faktor)
    Hur tar din partner det? Mår han dåligt av det?
  • Anonym (Finns fler möjligheter!)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 00:32:11 följande:
    Då förstår jag bättre, då har vi egentligen samma problem. Det är ingen mänsklig rättighet att vare sig få barn eller en partner men likväl så äts man upp av sorgen av bristen på just det.

Jag kan säga att det är inte lätt att hitta rätt, jag fann min partner sent i livet och du hittar nog rätt också snart. Det som är jobbigt med barnlängtan är att man kan inte styra den, min fertilitet suger tydligen. Kan inte gå in på en app och öka chanserna till att finna den typ.
    Din vän som har tre friska barn och man är INTE rätt person att berätta att barn inte är allt i livet, hon saknar empati när hon säger så.

Men våra problem har vissa beröringspunkter. Appar ökar inte chansen at träffa någon, är snart 45 och bara ensam utan livsglädje.
  • Anonym (My)

Då rekommenderar jag dig att söka till kvinnokliniken. Här i Gbg så får man snabbt en tid o de gör alla kontroller som behövs o även skickar remiss vidare till landstinget (men vi valde som sagt att gå privat). Som jag förstår så vill inte din sambo gå på utredning. men däremot så kan du kolla upp dig själv. Lycka till.

En väldigt jobbig tid o om man skälv inte varit i samma sits så kan ingen veta hur det känns, förstår om du blir provocerad över vissa svar här, även om det bara vill väl

Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.